Guttemamman:-) Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Hva er bra/ikke bra med stedet dere bor på? Tror jeg aldri blir helt fornøyd uansett hvor jeg bosetter meg jeg....er alt for kravstor... Jeg ønsker å bo -i eller like ved en middels stor/stor by -i gangavstand til det meste (dvs butikker, skoler,bhg etc...) -i en forholdsvis ny enebolig med usjenert hage -et sted med masse barn i nærheten(lekekamerater til junior...) -ikke så alt for langt unna sjøen -et sted med et normalt klima (vinter om vinteren og sommer om sommeren...) -et sted med overkommelige huspriser så vi slipper å bo oss ihjel Noen som vet hvor jeg bør bosette meg he he????
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Nei, er IKKE fornøyd og jeg klarer ikke å vente til vi flytter herfra. Har de samme kriteriene som deg.....hehe Kommer opprinnelig fra Drøbak og kan vel tenke meg å flytte tilbake dit før det blir for dyrt,men sambo er og blir en Oslo-gutt så han nekter plent. Mest pga reisevei til Oslo når han skal jobbe.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Jeg trives utrolig godt. Koselige naboer, mange lekekammerater til ungene, 1 min fra lekeplassen, fin felles uteplass der det alltid er folk, lite traffikk, butikk, skole, barnehage, frisør, legsenter osv 10 min ifra hvis du går også er leilighetene her veldig store og greie.... Ja, jeg stortrives her:-)
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Punkt for punkt; -Jeg bor i Drammen, i en bydel utenfor byen. (10 min max til sentrum med bil) Da har vi også Oslo en halvtimes kjøring unna. - Herfra er det 3 min å gå til Kiwi, 5 min til Meny og Rimi, samt det lokale senteret. Det er to barnehager i samme avstand og en barneskole. Ungdomsskolen er 7 min unna. (alt dette til fots) Nærmeste badevann er 5 min til fots, og det ligger i utkanten av marka så vi har hele den tilgjengelig også. - Det er masse helt nye eneboliger og byggefelt her, det er eldre eneboliger, god blanding, man finner noe i sin prisklasse, alt etter standard og størrelse. Prisene er riktignok noe varierende fra svindyrt til mer normalt. - Hagen er relativt usjenert, vi har jo naboer men man kan sole seg toppløs også uten å bli overfalt av nyskjerrige naboer;) -Masse barn, landets største barneskole er her så jeg regner med det er nok unger også - Sjøen er like langt unna som sentrum av Drammen... Ligger jo i fjordmunningen. - Klimaet er litt spesielt her oppe, vi har veldig vinter når det er vinter. Alt regn i Drammen kommer som snø her, og det er noen grader kaldere. Sommeren er omvendt og det er noen grader varmere enn byen. - Som sagt, prisene varierer etter hva man velger. Man kan få et oppussingsobjekt her til rundt millionen, men skal man ha et av de nye, svære husene borti gata havner de fort på3-4 mill... Men stedet anbefales helt klart!
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Jeg trives bedre og bedre her jeg bor nå. Vi flytta til Tønsberg i mai i fjor. Jeg er egentlig fra Horten, men har bodd 8 år i Porsgrunn og 8 år i Bergen før jeg kom tilbake til Vestfold. Jeg savner jo Bergen, det er en fantastisk by. Savner storbyfølelsen og sentrum og alle de flotte områdene man kan gå tur i. Og klart jeg liker Horten som by, syns den estetisk og i forhold til beliggenhet ved sjøen er veldig fin. Men her er det også bra: -litt større enn en liten småby -lett å hoppe på tog osv, viktig for oss som ikke har bil -kjenner ikke alle mulige folk her pga familien min (som i Horten f.eks.) -barnehageplass -deilig klima
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Vi stortrives her vi bor =) Flyttet for noen mnd'er siden til et annet byggefelt, og her fyller det absolutt våre behov -Masse masse barn her! -Skole, idrettshall 2 min unna å gå -Egen skjermet hage -Fotballbane, lekeplass rett utenfor hos oss -Har en nærbutikk rett i nærheten, ellers tar det 7 min å kjøre til senteret, sentrum osv -30 min til Bergen sentrum -Mange fine turstier og badeplasser i nærheten blablabla... Hehe.... vi stortrives, og kommer til å bo her til barna er voksne
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Bor ett sted i Østfold, og STORtrives! - Kort vei til bhg, butikk o.l - Midt mellom jobb og familie - 15 min til jobb - Ligger midt mellom 3 "store" byer.. - Mange fine badestrender og turområder - Eneste minus er at det er en god del eldre på feltet, men regner med de blir bytta ut etterhvert grunnet naturlig frafall..
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 På selve stedet,ja.men ikke huset og beliggenheten. Er ute etter noe mer landlig i området.
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #9 Skrevet 11. mai 2008 Ja, jeg trives godt Bor i leilighet i barndomshjemmet i et rolig villastrøk. Det er gangavstand til butikker, skole, barnehagen og kort vei til offentlig komminikasjon. Det er mange barn i veien på junior sin alder. Jeg har hage og sjøutsikt. Min beste venninne bor 5 hus lenger opp i veien. Det er selvfølgelig fordeler og ulemper med å bo så tett på foreldrene sine, men de har vært en uvurderlig støtte og tilbyr avlastning så jeg av og til ha barnefri. Alt i alt er jeg kjempefornøyd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå