Christoffer i magen Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 I hvilken uke er dette mest vanlig? Når har dette skjedd hos dere?
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Hei =) Jeg er førstegangs, så jeg har ikke opplevd dette tidligere jeg heller. Men det sies at livmoren står på sitt høyeste i uke 35-36 (altså fra 34+0 - 35+6) og at den etter det vil synke ned i takt med at babyen i magen borrer seg lengre ned i bekkenet. Det vil selvsagt være noen individuelle forskjeller på dette, siden nurket mitt for eksempel kan komme til å finne veien ned i bekkenet før din Christoffer gjør det =)
Christoffer i magen Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Magen min sank for noen dager siden... Og jeg mener at det er ALT for tidlig. Det begynte med en del stikking nedentil og så sank magen. Jeg har termin 3 juli så jeg er ikke mere enn 32+ nå og det er vel ca 5-6 dager siden den sank ned. Derfor lurer jeg litt på dette nå. Har nemlig to tidligere fødsler bak meg og håper jo på å kunne gå i hvertfall 1 mnd til. Men man kan vel gå en stund likevel? Eller? Noen som vet?
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Så vidt meg bekjent behøver ikke nedsunket mage å bety at fødselen kommer til å starte om kort tid. Det er et tegn på at babyen din har kommet et stykke ned i bekkenet og det er visstnok helt normalt hos de som har født før. Men jeg vet for så vidt ikke hva jeg snakker om, videreformidler bare det jeg har fått av info fra lege/jordmor/andre gravide =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå