Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Moste kokte poteter og gullerøtter med litt av kokevannet.La noe i fryseren også.Men har ikke kjøtt/fisk hele tiden.Er det ikke greit med bare gr.saker og poteter av og til?? Hvilket kjøtt bruker dere osv???
♥Tullerusk♥ Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Hva med litt most kylling og ris. kanskje moste pølser også... hehe høres i så godt ut men går vel.. Synes bare poteter og grønnsaker er helt greit innimellom... Nå vet jeg ikke hvor gammel barnet ditt er da...=o) Jenta vår er litt liten ennå, men det var dette jeg ga gutten vår nå han begynte å spise..Moste også vanlig kjøtt som biff og svin..Brukte stavmikser...
Lykke X 4 Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 Ja, det er greit med bare gr.saker og poteter innimellom. Trenger ikke nødvendigvis ha fisk/kjøtt hver dag. Pleier bruke det meste av fisk, fiskekaker og fiskeboller, kylling, oksekjøtt, svinekjøtt. Både kokt og stekt, så lenge vi bare får det i små nok biter. Mini spiser det meste vi har til middag, også det som er endel krydret, men også røkt mat. Men han har tålt "alt". Han er nå 9 mndr.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Gutten min er 7mnd:) Har ikke tenkt på ris....Hmm.Prøver det også,hehe.Bruker stavmikser ja.Den er grei!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Er lite fisk i fiskeboller.Men er det ikke mye salt i bollene osv??Jeg er utdannet Kokk.Men er greit og høre hva andre mener osv.. Er som regel ikke fisk i fiskeboller.Mest bare fiskekraft.Er helt bak mål.Det beste er og lage det selv.Men hvem har tid til det??Ikke jeg.Men litt salt av og til trenger ikke være farlig.Min gutt får mye forskjelligt.Helt topp!! Bra dem kan kjenne mange smaker osv.Min er 7mnd,men mååå finmose det.Kaster opp,vis det er en smule bit i
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Når vi var på 6mnd kontroll på HS, så sa de at nå kunne de begynne å smake på alt. Og så sa hun at hvis dere har fiskeboller til middag, så er det bare å la de smake. Skal si deg at det var en hit.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Ja,er bare bra og smake på alt.Fiskeboller er noe jeg ælsker selv.Også min største gutt.Vi spiser mye fisk.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Du kan jo også bruke pasta, vi bruker fullkornspasta. Søtpoteter er også fint. Synes det er fint å variere litt:) Som kjøtt har vi brukt usalta karbonadedeig og kyllingfilet. Ser ut til at han liker det godt:) Av fisk har vi til nå brukt sei, torsk og laks. Grønnsaker: Gulrøtter, kålrot, blomkål, brokkoli, litt purreløk Lurt å ha litt olje i maten også. Synes konsistensen blir fin da. I tillegg er det sundt for barnet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #9 Skrevet 11. mai 2008 Bare pass på at det ikke er for mye salt i kjøttet/fisken, da nyrene til et barn ikke er ferdig utviklet før de er over 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå