mariamus Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Dere som har prøvd med sex ofr å sette igang fødsel, hvor mange har det funket for og hvor fort?
MaybeAgain Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Jepp - virket for oss forrige gang. Fødte tre uker før tiden. Det er noe med hormonen i spermen som har en virkning på mormunnen. )
RaPe Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Funket ikke på oss for 4 år siden.... fikk 4 dager over termin. Denne gangen vet jeg ikke om jeg engang orker å prøve... ;-) Pes...!! Funker iallfall ikke hvis ikke modninga allerede er starta, sies det...og når den er starta, nærmer man seg jo slutten uansett...
*bubbs* Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Jeg får i hvertfall sterke kynnere av sex. Det er litt ekkelt egentlig. Når magen trekker seg sammen til en liten hard ball lurer jeg på hvordan det i det hele tatt er plass til lillejenta inni der!
*Super*Mamman* Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har 6 dager igjen til terminen, og har sex hver kveld, har også forsøkt Rikshospitalets fødeoppskrift flere kvelder på rad nå, men ingenting skjer hos meg iallefall..
jeantutt Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Hører det er mange som sier at sex har funket for dem. Men fosteret må jo uansett være klart for å komme ut, for man kan jo ha sex under hele svangerskapet ellers uten at fødselen blir satt i gang. Men for all delm vi skal prøve det vi når det begynner å nerme seg. Vi satser på 10-14 dager før termin pga at føden nermest oss blir nedlagt 6 dager før min termin og da må kjøre i 1 time, ta ferge i 20 min og deretter kjøre i 15-20 min for å komme frem.. Det er lite fristende egentlig på en dårlig og humpete vei..
♥Mammatil3små♥ Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 D funket her på førstemann... 3 uker før termin... Sex om kvelden når vi la oss(sikkert sånn rundt kl. 24), og våknet av rier kl. 8 om morgenen...
♥Mammatil3små♥ Skrevet 11. mai 2008 #9 Skrevet 11. mai 2008 Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel. Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte. Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen. Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene. Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner. Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 Hadde sex 2 dager før termin forrige gang, da starta riene og jeg var på sykehuset med 4 cm åpning, men dro hjem og riene slutta helt. Hadde også sex på temindagen kl 02.00,og kl 10.49 var hun ute.
knja Skrevet 11. mai 2008 #11 Skrevet 11. mai 2008 Hei, Det funket ikke for meg forrige gangen. Gikk 13 dager over termin, til tross for "hyppige forsøk" ) Prøvde også "alle" andre kjerringråd jeg finn - uten hell. Så denne gangen tenker jeg å prøve akupunktur. Har hørt at det er effektivt..
Supermamm Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 Tror egentlig det er helt tilfeldig jeg da. Man hadde nok født innen kort tid uansett. Men det er jo min personlige oppfatning;) Kjenner flere som mener det var grunnen til at de fødte når de gjorde, og det er jo ihvertfall et fødetips som ikke skader noen!
Tredjemann på vei :D Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 Funket for oss sist! Hadde sex på kvelden 5.november, slimproppen og litt blod kom ut da jeg sto opp morgenen etter og gutten var født like over midnatt natt til 7.november. Altså tok det ca. et døgn fra sex-en til gutten vår var født:-) ...og han ble født 14 dager før termin.
barnII 15.02.08 Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 vet ikke om det funket eller om det var tilfeldig. Men vi hadde sex på kvelden, 5timer senere våknet jeg at vannet gikk, og 55minutter etterpå var jenta vår ute i senga hjemme. Så hvis vi skal ha flere barn, tør ikke jeg prøve noen kjerringråd. Hun kom forresten 6dager før termin.
gutiina Skrevet 11. mai 2008 #15 Skrevet 11. mai 2008 Men hjelper sex bedre på fleregangsfødende, mon tro? Begynner å virke slik...
barnII 15.02.08 Skrevet 11. mai 2008 #16 Skrevet 11. mai 2008 jeg fikk nr 2, som svar på spørsmålet til 22.06 kanskje det er grunnen...artig å hørt noe om..
Tredjemann på vei :D Skrevet 12. mai 2008 #17 Skrevet 12. mai 2008 Nei, for oss funket det med førstemann. Skal prøve å få satt igang nr.2 de nå før 17.mai eller like etterpå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå