xmilla Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Er ikke sikker på hvilket bilsete vi skal velge. Base må kjøpes i tillegg skjønner jeg, men går basen til å brukes til neste bilsete man velger når barnet har blitt så stor at man må bytte sete?? Eller må man kjøpe ny base for hvert bilsete ettersom barnet vokser....Noen som vet??
Bea81 Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Jeg vil anbefale Maxi cosi cabriofix med base. Det stemmer at man kjøper basen i tillegg til setet ja. Den basen passer kun til det setet, og ikke til det neste du kjøper. Bilsetene i den neste klassen festes som regel ikke med base, men ved hjelp av bilbeltet og et støttebein som går ned i gulvet på bilen.
M*A*S*H* Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 Du trenger ikke base på neste sete, for det driver du ikke å peller ut hele setet hver gang ungen skal ut av bilen, du tar bare ungen ut istedet:-)
MaybeAgain Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Anbefaler Maxi Cosi jeg og - har fungert veldig bra for oss. Og supert dersom du har en vogn du kan sette sette i når du skal på korte handelturer! Og base MÅ du ha - gjør livet utrolig mye enklere enn å klusse med den selen hver gang!
ny_mor Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Hei Jeg anbefaler Besafe izi sleep med isofix base (hvis bilen din har isofix fester) Vær oppmerksom på at mange av basene som festes med belter gir dårligere beskyttelse enn baser montert med isofix eller babystoler som er montert kun med belte. Sikkert lurt å prøve stolen og base i bilen, slik at du ser om stolen passer... Lykke til!
xmilla Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2008 Hvilke baser er det som gir dårligere beskyttelse enn baser montert m/isofix eller bare sete festet m/ belte? Dette er spm. til deg ny-mor?? Vi har ikke isofix i vår bil. Må kjøpe base til sete...
babyboy22 Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 De basene jeg har sett ligger fra kr1000-1400 sånn ca. Kjipt at de skal være nesten like dyre som stolene...
Herkules Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Har bilen isofix så anbefaler jeg virkelig base til isofix. Dette gir den absolutt beste sikkerheten. Vi har et britax sete med base som passer både til sete 1 og til sete 2. Veldig fornøyd. Den vognen vi har kan man også bruke de fleste bilseter på så vi brukte noen få ganger bilsete på vognen, men jeg har nå alltid syns det har vært like kjekt med vognen. Sikker fordi jeg ikke har behøvd å ta av hardbaggen for å få vognen innn i bilen og da er jo lettvint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå