2b&spira Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 er andregangsfødende og hadde en "hard" fødsel sist,selv om han kom riktig vei. er 36uker i dag og gutten vår ligger i seteleie noe som jeg ikke er så ille glad for. har fått henvisning til sykehuset av legen så de kan prøve og snu han hvis de mener dette er rett,men jordmor sa også at da satte de meg igang (noe jeg ikke tørr etter sist fødsel) stemmer det at de setter enn i gang når man har snudd babyen? og jeg kunne også få ks,noe som er ett godt alternativ,men hvordan følte dere andre det der ute før,under og etter ks?
Kaosmamma' n Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Har selv født nr.2 i seteleie,denne fødselen var ikke noe verre enn de andre (har født 4 totalt). Husk, at kroppen din har vært igjennom en fødsel før, slik at kroppen er litt mer "tøyd" denne gangen. LYKKE TIL!
2b&spira Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2008 den er kanskje det,hmm hehe bekymrer meg sikkert mer en nødvendig her.. men de må vel sjekke at bekkenet er stort nok til seteleie? har også skjevtbekken vet ikke om det har noe og si jeg..
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Hei! Har nettopp hatt en setefødsel som førstegangs, og det gikk kjempefint! De måler bekkenet ditt for å være sikker på at du kan føde vaginalt, og siden du er andregangs så er de jo bana vei allerede som hu over skriver. Min fødsel var over på 6.5 t fra vannet gikk. Lykke til!
79fia Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Man oppdaget noen få dager før termin at min andremann lå i seteleie. Fikk valget mlm planlagt keisersnitt eller snuing. Setefødsel var visst ikkno alternativ, målte ikke bekkenet engang. De målte barnet og fant at han var 4300gr før termin. Jeg valgte å forsøke snuing, og det gikk greit. Men var på kontroll av leie annenhver dag. Hodet festet seg ikke før fødselen var i gang..Gutten ble født 13 dager over termin, og var 4600/56. Ville prøvd snuing igjen jeg.. Regner med at det gjentar seg...
2 fine små Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Jeg foedte min foerste i sete, planlagt, ferdig maalt og veldig motivert! Jeg ville for alt i verden ikke ha keisersnitt (man er saa forskjellig paa det der) Ble igangsatt ogsaa, laa et doegn foer vannet gikk av seg selv, det var lenge, men ikke noe slitsomt eller vanskelig syntes jeg. Foedselen stoppet litt opp igjen da jeg fikk epidural, men det gikk veldig greit totalt sett. De snakket litt om keisersnitt da vi totalt sett hadde holdt paa litt lang tid, men jeg "nektet" nesten, dersom det ikke sto om liv. Det gjorde ikke paa noen maate, det sto paa mine krefter. Da sover jeg litt, sa jeg da og saa var det jammen meg full aapning (4cm opp) etter god hvile og vi sjekket om babyen hadde det bra og en time senere ca var babyen ute. Ingen revning, babyen trengte to minutter og litt "stoevsuging" av nesebor og svelg - som jo setebabyer ofte gjoer - og vips saa var vi i flott form begge to. Jeg tok en lang deilig dusj en time etterpaa og var i knallform paa barsel. Babyen ogsaa. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg vil ikke ha keisersnitt for enhver pris, uten at det er absolutt absolutt noedvendig. Det samme gjelder denne gangen og jeg foeder gjerne i sete igjen, jeg vet jo ikke om noe annet! =o) Rart det der, hodefoedsel virker mer pes tenker jeg, skal deeeeet store hodet ut foerst?? Er det ikke snodig hvordan alt sitter i hodet? Saa det er ikke noedvendigvis saann at en hodefoedsel automatisk er lettere og en setefoedsel er verre, ikke i 2008, naar man kan maale bekken paa forhaand, forberede godt, foelge babyen hele tiden paa monitor (med en liten greie de putter paa baken til babyen naar foedselen starter) osv osv Dersom du lander paa setefoedsel saa er det en fascinerende og fin opplevelse, i vaare dager, heldigvis. Men haaper hodet snur seg, da det kanskje beroliger deg mest. Tvi tvi =o)
2b&spira Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2008 takk for svar fra dere begge;) ble mer beroliget enn jeg har hvert på lenge;)
2b&spira Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2008 jeg får komme meg inn på sykehuset og høre hva de mener og kanskje de måler meg,så får vi satse på at det går greit den gangen her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå