Stinamedgogutten=) Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Mandag den 21 april kl 22.00 kjente jeg plutselig at den rant nedover beina mine...jeg fikk smålig panikk og sprang opp på badet..jeg hadde ikke termin før 17 mai så dette var jo veldig tidlig.i tilegg var det førstemann.sykehusbagen var ikke klar.og jeg klarte ikke tenke på hva jeg skulle ha med meg...vi fikk beskjed om å komme på sykehuset med en gang (kk på haukeland).vi litt over en times kjøring. Kl 23.30 var vi på sykehuset.Jeg hadde ingen rier.det ble tatt sparketest og ultralyd og GU.og det ble bekreftet at det var vannet som var gått.ble lagt inn på OBS posten.fikk beskjed om at jeg skulle ble satt igang visst ikke noe skjedde den natten.det gjorde det ikke.men de satt meg heller ikke igang dagen etterpå.men på onsdag morgen ble jeg endelig satt i gang.fikk tre piller den dagen.siste fikk jeg kl 23 om kvelden.etter ca en time begynte jeg å få litt rier.de var helt overkommelige.men de ble raskt utrolig intense.jeg klarte ikke ligge eller sitte el noe.de satt så vannvittig i korsryggen og nederst i magen..jeg gikk ut på gangen om gikk opp og ned i flere timer.riene var helt jævlige.visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.var helt alene.samboer var hjemme.fikk ikke være der med meg siden jeg lå på flermannsrom.og jeg klarte ikke ringe han.orket ikke snakke..jordmødrene hjalp meg ikke i det hele tatt..så gikk der helt alene og hadde lyst til å dø nesten...ca kl 5.30 om morgenen ble jeg skjekket av jordmor,hadde da 4 cm opning.etter ca 30 min måtte jeg plutselig begynne å presse.men fikk ikke lov siden vi fremdeles var i gangen på obs posten.fødestuen var ikke klar.men 5 lange min etterpå var vi inne.da var det full åpning og jeg kunne endelig presse (er ikke lett og holde igjen når du må presse) jormor ringte samboer og han måtte skynte seg.han kom 40 min før babyen kom.etter at jeg kunne presse tok det 1,5 time..pressriene var helt greie.ikke så vonde..men jeg var så utrolig utmattet.var sulten og trøtt etter en hard natt.så var ganske tungt å presse.Jeg fikk ingen som helst smertestillende.Andreas var ute kl 07.37 den 24/04. Veide 3600--49 cm og hodeomkrets 36..Ble klippet.måtte sy noen sting- Jeg er ikke fornøyd med behandlingen jeg fikk..det var ikke noe kjekkt å være der helt alene og ikke få hjelp eller noe under riene.jordmødrene trodde ikke på meg når jeg sa hvor vondt jeg hadde.for riene var like vonde hele tiden. men etter fødselen kunne jeg gjort alt en gang til=)det er verd det..tenk på det alle dere som ikke har født enda.men ett råd er at bestem dere for hva dere vil under fødselen.hvordan dere vil føde og om dere vil ha smertestillende.det er deg og babyen det dreier seg om.stå på kravene deres=)jg visste ikke hva jeg hadde krav på og turde ikke spørre om noe. Lykke til alle sammen.
Løvinna30 Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Gratulerer så mye med lille Andreas! Synd du fikk så dårlig behandling! (du skulle la hormonene dine styrt deg) :-) Klem
nussie Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 Først gratulerer så mye med gutten:) Så trasig at du sitter igjen med en dårlig opplevelse og det skjønner jeg godt.Vondt å ikke få hjelp og kanskje det verste at ikke samboeren din fikk være tilstedet og støtte deg gjennom det verste. Men som du sier så er det man får ut av alt det beste som finnes på hele jord!!! kos dere masse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå