Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått/hatt dette, bortsett fra proteiner i urinen, hvordan føltes dette på kroppen?

Vet at noen faresignal kan være vann i kroppen, hodepine og høyt blodtrykk... annet?

Hadde spor av proteiner for 1.5 uker siden, men det var helt normalt ble det sagt.

Plutselig fått mye vann i føttene, -men tror det skyldes varmen...

Litt tung og press i hodet nå, men tror vel også dette skyldes varmen...

Er det noe annet?

(Hadde proteiner og vann i kroppen på slutten m nr 1 også)

Termin om tre uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var forferdelig kvalm, sliten/trøtt, svimmel, hadde hodeverk og de andre vanlige symtomene.

Skrevet

Hadde samme bekymringer forrige uke.

Forrige kontroll viste høyt blodtrykk, og det likte jeg ikke.

Så sist uke, begynte jeg å bli kvalm, fikk en del vondt i hodet,

hovnet ganske mye opp i ben og hender, pluss at jeg hadde veldig dårlig

blodsirkulasjon.

Begynte da å tenke på om svangerskapsforgifning, og ble bekymret.

Var på kontroll tirsdag, og nevnte dette.

Fikk beskjed om at det de isåfall så etter var :

Proteiner i urinen

Ødemer, spesiellt i bena

Høyt blodtrykk

Mitt blodtrykk var nede på normalt nivå igjen,

og selv om jeg klaget over voldsomt mye vann i bena,

sa han at det så og kjentes veldig bra ut.

Ikke var det noe galt med urinen heller, så det viste seg at jeg mest

sannsynlig bare har reagert på denne plutselige og veldige varmen.

Så det trenger tydeligvis ikke å være så galt som det kan virke som.

Men er du veldig usikker, må du jo ringe legen eller JM.

Det er jo tross alt alvorlig hvis det viser seg å være forgiftning.

Lykke til :0)

Skrevet

Takker for svar.

Jeg tror vel egentlig ikke dette er forgiftning, i allefal ikke alvorlig. Har googla og lest litt nå. Skal til lege på onsdag, håper jeg holder meg ok til da. Egenbehandling iflølge internett er uansett i første omgang å ta livet med ro, -og det skal jeg vel klare...

Værmld sier noe kaldere og skyer i morgen. Blir spennende å se om det evt har innvirkning på kroppen...!!!

Skrevet

Jeg tror nok kroppen gir klar beskjed hvis det er noe alvorlig.

Det er nok igen tvil hvis det virkelig skjer noe som ikke burde skje.

Stol på kroppen din du og ta livet med ro :0)

Skrevet

Høyt BT er "normalt" mot slutten av sv.sk og mer vanlig igjen blant oss som har fler i magen.

Jeg har dessverre fått standfestet preeklampsi og er på blodtrykksmedisin og full hvile for å prøve å forhindre at dette utvikler seg til eklampsi.

Jeg hadde ingen(!) symptomer i kroppen, det ble oppdaget tilfeldig fordi en jordmor på obs. posten skulle ta BT mitt mens jeg lå inne til observasjon for prematur vannavgang (ytterhinna).

Jeg hadde en stund hatt spor-+1 protein, men med blodtrykk på godt over 100 i undertrykk (210/130) og +3 i protein, så var det avsted med flere blodprøver og de stadfestet preeklampsi.

Jeg var da i uke 27+3, nå i uke 31+2 med tvillinger

Jeg er som sagt hjemme med flere kontroller i uka, hvile, hvile, hvile og blodtrykksmedisin.

Jeg har fått beskjed om å ta kontakt umiddelbart, dersom:

BT går over 160/110 (har måler hjemme og måler 3 ggr. pr. dag)

Pannehodepine

Plutselig økende ødemer i kroppen

Smerter i leveren

Flimmer for øynene

Spor etter protein og forhøyet BT er vanlig for oss i siste trimester, men for ALL del...

Ta kontakt med fastlegen, Jm eller fødeavdelingen dersom du er i tvil, føler deg usikker eller rett og slett bare vil ha det avklart.

Man er da ikke hysterisk for å ville vite at alt er ok med seg selv og ikke minst i magen.

:)

Skrevet

Takk skal du ha.

så det er i panna hodepinen kan sitte... hm...nei jeg har mer trykk i hele hodet, evt stikkinger i venstre side.

Har nå lånt BTmåleren til min far, og målt flere ganger, fra 140/91 til 116/78. Så jeg slår meg til ro om at det sikkert er helt ok. Det er jo en måler kjøpt på elkjøp, så den kan jo måle litt feil, da...

men forstod på internett at undertrykk på 100 betyr innleggelse. -så jeg har litt igjen til det da..! Men sammenlignet med helsekortet mitt fra første svangerskap, der kom aldri undertrykket over 80, selv med proteiner (+1) i urinen...og ødemer.

Heldigvis kjøligere her i dag, så føttene er ikke fullt så hovne. -men så sitter/ligger jeg bare på sofa og tar livet med ro i dag også da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...