Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 hvis jeg tar et glass vin til maten nå og skal amme sener i kveld. må jeg pumpe og kaste melken??? eller kan jeg vente X antall timer før jeg ammer han.??? er helt grønn på dette... Har ikke drukket på 17 mnd så hadde vært godt med et glass til maten:)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 * I ammeperioden er forholdene noe annerledes. Konsentrasjonen av alkohol i morsmelken vil være som i mors blod, men barnets promille vil bli lavere, fordi melken først drikkes og deretter fortynnes videre i barnets kropp. Jo yngre barnet er, desto forsiktigere bør man være med alkohol. Nyfødte barn er umodne, med minimal evne til å nedbryte selv små mengder alkohol. Generelle regler om alkohol og amming: * Du bør derfor avstå helt fra alkohol til det er gått iallfall 6 ukeretter termin. Dersom du av og til bruker litt alkohol senere i ammeperioden, er det viktig å begrense mengden. * Etter inntak av ett glass vin bør du vente 3 timer før barnet igjen ammes. Alkohol lagres ikke i melken. Promillen i morsmelken synker parallelt med nivået i mors blod. Det har derfor ingen hensikt å pumpe og kaste melken, annet enn for å lindre melkespreng.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 takker. snuppen er 8 mnd. skal vente til han har fått kveldspuppen så skal jeg kanskje ta meg et glass. og vente minst 3 timer før han får mat igjen:) (hane r etlite mat vrak nemlig om natta)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 ah! det går nok greit;) kos deg med vinen din du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå