Gå til innhold

på fylla 2 uker etter fødsel.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare meg som reagerte på det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo kanskje bittelitt tidlig...

Skrevet

Jeg reagerer veldig, for fytti styggen DET HAR JEG LYST TIL!

*flire*

Går nok over når jeg endelig KAN ta et glass vin;)

Skrevet

Det hadde jeg hverken klart eller orket..... men det er meg da.

Skrevet

Må berre seie at det hadde ikkje eg orka.

Men ammar ein ikkje og føler seg i form, så kvifor ikkje? Er det eit visst tidsrom ein MÅ vente?.... fordi andre synst det? ;)

Skrevet

Jeg var ute å tok noen øl i en bursdag 7 uker etter fødsel. Var i toppform da :) Men 2 uker etter fødsel var jeg ikke i så god form.

Men nå er det forskjell å dra på FYLLA å gå en tur ut å drikke litt, mener jeg da.

Skrevet

Jeg var ikke på fylla akkurat, men drakk et par øl da lille var 3 uker. Mamma passet henne, og jeg var rett borti veien på grilling og øl. Ble klink edru i det øyeblikket jeg så henn.

Skrevet

Syns det er helt annerledes enn FYLLA;-)

Som du sier, var du jo bare rett borti veien også, og ikke på flatfylla på byn liksom;-)

Skrevet

jeg var i bursdag når mini var 3 uker( og ja jeg drakk). men siden det var første gang på 10 mnd, så tenkte jeg på det alle sier om at man blir fortere full da, så drakk liksom ikke like mye som jeg pleide før da så kaller det ikke "på fylla". men uansett så synes jeg det må være opp til hver enkelt å bestemme. man er ikke noe dårligere forelder selv om man velger å ta seg en tur ut.

Skrevet

neida, det jeg reagerer på er folk som gidder å bry seg om at andre ikke gjør det som en selv ville gjort.... la folk få bedømme selv når de er klar for alkohol etter en fødsel!

Skrevet

Hvis mannfolket kan dra ut på fylla rett etter fødseln, hvorfor kan ikke kvinnfolk også da?

altså, hvis man føler seg i form og ikke ammer/pumper/whatever så ser jeg ikke problemet?

er jo ikke akkurat som at du tar med deg barnet ut heller...og barnet er vel enten hos far/farmor-farfar/mormor-morfar? eller andre man stoler på....

jeg var ute tre uker etter fødselen mens elias var hjemme med pappa og hadde kvalitets tid...lå å pratet sammen, han leste for elias(haha, tre uker gammel baby som baaaaare sover ble lest Ole Brumm til...hihi)

men da han ringte og sa at ''elias savner deg'' så kom jeg hjem...meni gjen...jeg var jo ikke på ''fylla'' da...tok meg to øl ilamme venner....men igjen....føler du deg i fin form og alt det der så hvorfor ikke?

Skrevet

Hehe, der har du et poeng:-p

Skrevet

Men er det ikke viktigere for dere å være hjemme å kose dere med den nyfødte babyen?Knytte bånd?Bli kjent?Er vel ingen som leverer en nyfødt baby til besteforeldre vel??For selv å gå ut å drikke???

Skrevet

Å dra på fylla to uker etter fødsel er vel ikke akkurat noe jeg hadde prioritert...

Skrevet

lillegutt mars07, jo noen gjør det....men jeg ser faktisk ikke problemet...det er en kveld....

hvorfor kan ikke pappa knytte båndt til babyen en kveld?

eller besteforeldre for den saks sykld...hvis de vil passe ungen.....sorry, jeg ser ikke problemet.

Skrevet

Hehe etter lange uker med kolikk så følte jeg for å IKKE knytte mer bånd de timene jeg var ute, da følte jeg for å knytte litt bånd med mine venner igjen. Når man knytter bånd 24 timer i døgnet hver dag så syns jeg ikke at det gjør noe at mor tar seg en tur ut innimellom.

Viktig å la far\besteforeldre få slippe litt til også :)

Skrevet

men er ikke pappa og en god forelder?? jeg drikker så og si aldri, men mener at dersom jeg hadde gått ut sammen med venninner å hatt en middag med god vin skulle min mann fint ha klart å ta seg av barnet vårt....?

Skrevet

Av den grunn at når en har valgt å bli foreldre,så har de aller fleste lagt "party-tiden" bak seg.

At for babyen er mamma sin stemme og lukt det tryggeste og beste som finnes.

For meg blir det egoistisk.Hadde følt meg fæl hadde jeg gått fra babyen min når han var så liten.Ikke alle som tenker som meg,men ikke alle tenker som deg heller.

Pappaen kan fint knytte bånd til babyen selv om mammaen er der..

Og det er forskjell på en kveld hvor en drikker,og en kveld hvor en er edru og på besøk hos ei venninne f.eks.Selv om jeg synes en ikke skal gå ifra babyen sin når de er så små.

Skrevet

signerer deg jeg støvsuger!!! dessuten er det viktig at pappaen kan få være litt alene med babyen oxo. tenk. husk forde om vi er mammaene så har ikke vi ene rett på babyene. pappaene er like viktige faktisk.

Er rart det der med at det ikke er noen som reagerer eller lurer på hvorfor fedrene tar seg en tur ut etter babyen er kommet.

Skrevet

Selvfølgelig skal pappaen og besteforeldre slippe til,og kose seg masse med babyen alene.Men selv synes jeg det er for tidlig når babyen er bare 2 uker!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Reagerer jeg ikke på! Hallo, er vel gøy og ta en fest når hvis man føler seg opplagt etter fødsel?

Er nok ikke noe for meg..men tar gjerne en liten fest med litt alkohol 2 uker etter fødsel hvis formen er fin:-)))

Skrevet

Mannen min gikk ikke noe særlig ut under svangerskapet mitt,eller mens jeg ammet.Vi liker å finne på ting sammen,og spesielt nå som vi har Lillegutt liker vi å gå ut SAMMEN =)=)=)Storkoser oss,danser,ler og skåler!Men sammen =)

Skrevet

hva er forkjellen på om man er ute på byn en kveld, eller om man er hos en venninne da?? er jo vekke uansett.

Livet er faktisk ikke slutt selv om man har fått barn. og man må ikke være med de 24 timer i døgnet heller helt til de er voksne liksom. Respekterer at ikke alle klarer å gå fra babyene sine nesten rett etter de er født. eller har lyst til det. men.. til og med du skjønner vel at det ikke blir det samme for far om mor er der som om han får litt tid alene med barnet sitt???? eller går det kanskje på at du ikke stoler på at fedre klarer den jobben like bra som mor???

Skrevet

Det syns jeg var vel tidlig ja. Hadde aldri kunne gjort det selv ihvertfall, var altfor nyforelsket i den nydelige babyen, fest var det siste jeg tenkte på. Ville være mest mulig sammen med babyen min. Dessuten ammet jeg hver andre time, litt slemt å stikke av med maten. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...