Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt utenfor tema, men jeg har aldri vært noen treningsperson så jeg har veldig lite peiling på dette.

Jeg la på meg 30 kilo i svangerskapet. 10 kilo av disse må trenes/slankes bort da dem ikke forsvant i løpet av de første månedene. Jeg har gått mye treningsturer og spist sunt, gikk ned 3 kilo. Siden mannen min også trengte å gå ned noen kilo så bestemte vi oss får å prøve en periode med karbohydratfattig kost. Og det har fungert som bare det, jeg har nå gått ned nesten 5 kilo til. Så nå gjenstår bare de siste få kiloene. Men jeg ser jo at det blir igjen en pølse rundt magen som ikke kommer til å forsvinne selv om jeg går ned et par kilo til. Jeg skjønner at kroppen kanskje aldri blir den samme som før jeg ble gravid, men jeg skulle gjerne har forsøkt å trene bort denne pølsa. Men så vidt jeg har skjønt så er det ikke mulig å punkttrene plasser på kroppen så da lurer jeg på hva som er mest effektiv trening for å prøve å få bort denne magen da. Jeg har kjøpt med rockering så den brukes aktivt hver dag. Vet jo ikke det har gitt resultater siden magen blir mindre siden jeg går ned i vekt på grunn av dietten samtidig.

Så hvis noen som har litt mere erfaring enn meg i trening kan gi meg noen gode tips til den beste treningen for å få trent bort pølsa så blir jeg glad. Er det styrketrening eller generell kondisjonstrening som er tingen? Har ikke mulighet til å fly på treningssenter hver dag for å trene alt mulig rart. Er ikke medlem på noe treningssenter engang. Har vært medlem en gang og følte meg aldeles ikke komfortabel med å være der så trening som ikke involverer treningssenter hadde vært best for meg.

Håper noen har noe gode tips å komme med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fremt jeg har skjønt riktig så er det som følger:

Tren styrke, større muskler forbrenner mer. Hva med pilates, det gir lange, slanke muskler.

Etter du har trent styrke, feks 45 minutter, lønner det seg å trene kondisjon. Du vil da forbrenne mer enn du gjør hvis du går rett på kondisjon uten styrke først.

Kan få dvd med pilatesprogram og så kan du jo ta en joggetur/kjapp gange med staver etterpå.

Skrevet

Hva med disse rokkeringene fra sports-hoop.com??

Skrevet

Jeg har en sånn. Men jeg kjøpte den hovedsakelig for å få trent korsryggen. Har skjev ryggrad og hadde mye vondt i korsryggen under graviditet og fødsel så etter å ha snakket med fysioterapauten min så kom vi frem til at en slike ring kan hjelpe på å styrke muskelaturen i korsryggen.

Så på grunn av ryggen så klarer jeg ikke å trene daglig med denne ringen. Klarer heller ikke å holde på så lenge om gangen. Mulig om noen måneder så klarere jeg det og da kanskje det blir resultater på magen også. Håpe, håpe!!

Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å trene med vekter. Det er egentlig bare det som gjelder. Vi jenter skal trene utrolig mye og spise ekstremt "riktig" for å få store muskler av vekttrening, så det ikke noe å være redd for. Vekttrening vil gi deg mer muskler og strammere kropp, samtidig som du vil forbrenne de resterende kiloene du ville bli kvitt. Vekttreningen kan kombineres med aerob trening, det vil si kondisjonstrening; sykkel, jogging, rask gange, aerobic osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...