Frøken Bollerund Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Hvordan løser dere dette? Holder på å bli sprø her. Må være en heftig pollenspredning i år, synes å huske dette gikk noenlunde greit når jeg gikk gravid sist. Og ikke nok med det, det blir jo likedan selv om jeg skal amme også. Sjekket felleskatalogen, og det er jo ikke noe det er helt trygt å bruke av hverken medisiner, øyedråper eller nesedråper- går virkelig ut over humør og helse her...Blir snart gaaal! Jeg er nok ikke alene, hva gjør dere andre? Ikke enkelt å slå seg til ro med at slik bare er det liksom...
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Jeg bruker Polaramin,og det er det tryggeste legemiddelet som er =)
Kiwi med maispire Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 Jeg bruker cetirizin(tror det skrives sånn) og de legene jeg har rådført meg med sa at den var kjempegrei:)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Jeg lider i stillhet. Har den sterkeste graden av bjørkepollenallergi, og det merkes for å si det mildt. Merkelig nok har jeg det bedre når jeg er gravid enn ellers, men må skylle med litt saltvann til tider. Tar ikke sjansen på noen allergimedisiner, det er jo bare snakk om et par mnd.
nussie Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Jeg er også plaget,men faktisk litt bedre nå i denne graviditeten enn den forrige.så jeg skal da klare meg uten medisiner denne gangen også.de sier jo at det verste gir seg rundt 17 mai tider.
M*A*S*H* Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 FrBollerud:-) Under svangerskapet - førstegenerasjonsantihistaminer f.eks Polaramin. Når du ammer - er det andregenerasjonsantihistaminer som gjelder; f.eks Loratadin/Clarityn eller Aerius - HVIS man må ha tabletter. Kan du klare deg med øydråper er det best fordi medisinen går over i morsmelk og kan påvirke barnet, da kan man bruke Livostin eller Tilavist øyedråper. Nesedråper anbefales kun til sporadisk bruk fordi det gir stor mengde medisin i morsmelka, da er det også Livostin som anbefales.
Frøken Bollerund Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2008 Takk til dere som har svart. Var innom apoteket idag, for det er lenge siden det har vært så ille. Forrige svangerskap og ammeperiode klarte jeg meg til dels greit uten noe... Han på apoteket sa også polaramin (som jeg egentlig vet, men står jo virkelig at det ikke anbefales noe...), men den kan jeg jo ikke ta når jeg ammer, og er under 1 uke til termin, så blir liksom feil. Måtte jeg ta nese/øyedråper sa han Lomudal (tror jeg), men må si jeg ikke føler jeg tørr ta sjansen på noe. Bare så himle tungt, og må jo nærmest sitte om natten (som om det ikke er tungt nok fra før). Må vel bare lide seg gjennom det, men så kommer gresset også da... Puh... Hamstret saltvannsdråper til øyne og saltvannsspray til nese så får jeg kjøre på med det istedet... Alle lindrende råd tas imot med stor takk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå