æsj altså! Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Lilleprinsen her arver mye av storeprinsen sine klær. Mye er så pent brukt at det ser nytt ut. Men av og til får jeg litt dårlig samvittighet pga dette. Selvsagt får han mye nytt også, men klær som ser fine ut arver han. Er dette ok? Hva gjør dere andre med storesøsken?
grå :) Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 her arves det både fra venner og bekjente og etter storesøster. så kompletterer vi det som mangler med å handle selv. det minsta vokser ut av sender vi til et vennepar
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 Jeg synes nesten det er omvendt, jeg. Minste arver, både fra største og fra andre. For henne er det nytt, og største blir ofte misunnelig på alt hun får. Jeg har jo ikke mulighet til å fylle klesskapet hans med de samme mengdene som minste har, siden hun arver! Jeg tror ikke ungene reagerer på å arve tøy, så lenge man passer på at de også av og til får noe som er nytt og bare har vært deres.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 her arver også lillebror klær etter storebror, de er like fine ,han får også en del nytt men bruker opp igjen en del etter storebror
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Jeg sparer jo bare på det jeg synes er noe å spare på, så blir endel nytt på minstemann og. Får ikke dårlig samvittighet - husker selv når jeg var liten, var jo så gøy å arve tøy!!!
Sånn kan det gå Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Jeg ville derimot fått dårlig samvittighet om jeg hadde kjøpt nye klær uten grunn.Det er nok sløsing og unødvendig forbruk her i verden som det er. Ja til arving av klær, ja til miljøvennlig liv.
Kaffemocca Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Jeg syns hvertfall det er ok. Jeg gjør dte samme selv. Pluss at lillebror også arver av et par andre på samme alder som storebror, så han har mye klær. Men da har jeg råd til å være skikkelig kresen syns :-p Men syns jeg må kjøpe noe nytt til han innimellom, litt fordi mamman liker å handle til dem også da..
gærne ko Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 Vi har bare en, men har arva masse kle fra andre. Syns det er kjempeflott, bruker det vi syns ser bra ut og vi har behov for. Låner bort det som er blitt for lite, og får tilbake det som er bra nok til å brukes igjen. Vi skal jo forhåpentligvis har fleire. Heilt ærlig syns eg det er galskap med alle disse barnekleda. Får jo så utrulig masse, og spesielt det som blir brukt første året blir jo ikkje utslitt. Var heilt i sjokk når vi pakka vekk pose etter pose etter pose med kle som var lite eller ikkje brukt. Blei store mengder. Så det er bare flott om andre vil låne, og la oss låne. Blir uansett en del nytt også.
Kåre Moradi Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Arvede klær er mye bedre for barna enn nye, fordi de gjerne er vasket mange nok ganger til at all giften er ute av dem. Så jeg hadde sett på det som bare positivt! Dessuten sparer man penger og miljø. Tror ikke barnet ditt blir lykkeligere av å få flunkende nye ting. Skulle ønske vi hadde noen og arve av jeg...
Gjest Skrevet 10. mai 2008 #10 Skrevet 10. mai 2008 I vår familie sender vi klær og utstyr på rundgang. :-) En del av klærne som gullet brukte som baby, var brukt av 2-3 før henne, og en del av det er nå brukt av 2 stk etter henne. Det vil si at på det meste, så er det i alle fall 6 stk som har brukt de samme klærne. De minste sliter jo ikke klær, så da er det bare tull å kjøpe bare nytt. En del utstyr har vi også flittig gjenbruk på, sånn som f.eks. vippestoler, babysete, lekegrind, voksiposer osv.
Gjest Skrevet 10. mai 2008 #11 Skrevet 10. mai 2008 nå har ikke jeg fått nr to ennå, men den som kommer til sommeren kommer til å arve litt, men ikke så mye. strømpebukser, sokker og de fleste bodyene har jeg kastet. vi får sommerbarn nå og har vinterbarn fra før så det blir litt feil med størrelsene til å begynne med. har bare vinterklær og flis joggedresser, hele sparkebukser som er litt tykke osv i de minste str. så tviler på at jeg får brukt det. har jo tatt vare på det fineste så får vi nå se hvordan sommeren blir. kan jo hende jeg får brukt en joggedress. ellers er jo de sommerklærene jeg har til nr en for små når neste sommer kommer. for da er jo babyen rundt 1 år så blir feil det og. så det blir nok mye nytt det første året her, men så får jeg se hva jeg kan bruke etterhvert da. har ihvertfall bare tatt vare på det som ser aller finest og minst brukt ut. brukte joggedresser som man ser har blitt vasket en del bruker jeg ikke omigjen. koster ikke mye på H&M og sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå