Gå til innhold

Lagt ut for Monica fra Tv2 Nyheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fedre som IKKE tar ut pappapermisjon pga av høy lønn 15:18 5.05.2008

Hei.

Jeg er journalist i tv2 og jeg holder på å jobbe med en sak om fedre som velger å IKKE ta ut pappapermisjonen sin.

Jeg har fått tips om at det i noen yrkesgrupper ikke er vanlig at permisjon blir tatt ut med den forklaringen at far har så høy inntekt at man anser at summen som NAV utbetaler ikke er tilstrekkelig kompensasjon for tap av inntekt i pappaperm-tiden.

Er det noen som er i en slik situasjon og som kunne tenke seg å snakke om hvorfor de har truffet dette valget?

Eller er det slik at de tipsene jeg har fått overhodet ikke stemmer?

Dersom du har informasjon til meg kan jeg nås på e-mail [email protected]

MVH

Monica Csango

Tv2 Nyheter

mocca74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette stemmer nok. Hos oss har far tatt ut den permisjonen som er forbeholt far isteden for ferie. Kunne tenkt oss at han tar mer permisjon, men har ikke råd til det.

Skrevet

Her har vi fattet samme valg, far tjener godt over 6g, jeg er student og vi får da uansett ikke motta penger samtidig. Skal han gå for halvlønn og jeg uten noe blir det jammen skrapa...

Skrevet

Stemte her. Jeg var student og far selvstendig næringsdrivende. Så han tok ikke ut permisjon fordi vi rett og slett ikke hadde råd...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er nok noe i det ja. Hadde far fått like mye som han gjør på jobb, så hadde han vært hjemme MYE lenger! men, vi hadde ikke råd til det desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...