Gå til innhold

går det an at de viser "trass" i en alder av 7 mnd og 1 uke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn som har forandret seg veldig i det siste. Han har alltid vært grei å ha med å gjøre, men har nå id et siste begynt å gråte på en spesiell måte. Jegvet ikke helt hvordan jeg skal tolke denne formen for gråt og prøver alltid å trøste. Sambo mener at han gjør det når han ikke får det som han vil..Er ikke dette litt tidlig?

 

EKS; Han har flaska med vann og drikker av den. Når han er ferdig skal han studere den og grise med vannet. Når vi tar den fra han begynner han å hylskrike, emn slutter når vi gir den tilbake...

 

Syns det er vanskelig jeg... for han har som sagta dlri gjort dette før, og denne gråten bruker han ofte når vi går tur/han skal sove etc.

Men jeg skal jo liksom ikke ignoere den som sambo sier heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns han bare sier fra hva han vil, jeg, og det er jo bra! Man må jo få uttrykke en vilje, selv om de ikke alltid kan få viljen sin. De må jo for eksempel sove, selv om de gjerne protesterer litt av og til. Men at han vil grise med vannflaska forstår jeg kjempegodt! Det hadde jeg villet også... Snuppa vår får grise ganske mye, det er jo ikke så farlig.

 

Det går jo ikke å overse slike ting, som samboeren din foreslår. Han kan overse det på sin vakt, hehe, og lære hvor mye ekstra lyd og uhygge det blir av sånt. Vilje er bra, og det er smart at de lærer seg at det hjelper å uttrykke seg. Hvis han har vondt eller er i fare på en eller annen måte vet han også at han kan uttrykke seg og at mamma og pappa reagerer på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det bel litt feil ås krive at det er trass, for det er det ikke...

Men poenget mitt var at jeg er usikker på om det er noe galt når han gråter slik... for i det siste så har han gjort det pfte både når han våkner om natta/legger seg/i vogna osv..

så jeg er mer redd for at det er noe galt...

Og hva sambo angår så lar ikke han gullet gråte altså... prøve å avlede oppmerksomheten til noe annet:)

 

han har bare forandret seg i det siste, uten at jeg skjønner hvorfor og jeg vet liksom ikke om noe er i veien.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...