Gå til innhold

Har noen spm ang amming og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en baby for noen uker siden, litt fælt att jeg sitter og tenker på og drikke nå. Men en eller annen gang fram i tid blir jeg jo ut dra ut igjen :)

Så...

Hvordan skal jeg egentlig pumpe meg på forhånd så jeg har lagret melk til henne, uten og øke produksjonen min? Må jeg forberede meg uker i forveien?

Må jeg lære mini godt å ta flaske først? Og hva vil det si att h*n "kan ta flaske"?

Og burde jeg ha overflod av melk lagret, i tilfelle h*n skulle være ekstra sulten?

Nei uff, syns dette var vanskelig jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er snuppa 7 mnd, og tar enda ikke flaske....D.v.s. at hun ikke forstår hvordan hun skal få ut melka. Hun bare tygger på flasketuten. Skjønner ikke at hun kan suge av den må samme måte som hun suger av puppen. Så det er lurt å øve på det ja. Ang. melkelager så må du pumpe så du har til en kveld eller mer.... Vet ikke hvor mye de drikker ,for jeg ammer kun selv. Ingen babyfri på meg på enda en stund nei. =o)

Skrevet

Du må bare prøve med flaska, her drakk han fint på første forsøk. HS sa til meg at det er lurt å gi flaske ca en gang i uker slik at de ikke glemmer hvordan det gjøres.

En baby skal ha ca 15% av kropsvekta si i døgnet. For å finne ut ca hvor mye som skal til for hvert måltid kan du da dele på antall måltider i døgnet.

Sikkert lurt å ha litt ekstra på lur da:) Et tips er å passe på at dere ikke varmer opp for mye melk av gangen. Blir det for lite er det jo bare å varme litt til. Da slipper dere å kaste så mye melk.

Ellers funker det nok fint med MME for en kveld:)

Du kan nok fint pumpe om morgenen(det er da det er mest melk) i noen dager uten at produksjonen øker, tror det skal sykt mye pumping til for å øke produksjonen.

Seinere kan det jo være lurt å pumpe litt innimellom og legge i fryseren slik at du alltid har litt på lager når det trengs!

Skrevet

På meg øker produskjonen med en gang.... etter en ekstra poming en morgen. så akkurat det der er nok individuelt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...