Gå til innhold

Overnervøs pga mindre aktivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kanskje er den like aktiv, bare jeg som innbiller meg at den har blitt litt roligere der inne i magen min.

19 dager til termin. Har vært så heldig de siste ukene og sluppet å bekymre meg for lite liv. For det har vært mye aktivitet der inne. Kjenner jo absolutt liv nå også, spesielt i går kveld da jeg lå på siden i senga, og også i morges da jeg lå slik.

Men synes det har blitt ørlite roligere der inne de to siste dagene kanskje. For hver gang det blir helg blir jeg også nervøs. Selv om de på fødestua har sagt jeg kan ringe når som helst, så er det akkurat som om jeg føler det er lettere å stikke innom på en hverdag når de er der. Nå har de jo hjemmevakt og må komme pga at jeg ringer. Og kanskje sier de bare at hvis jeg har kjent liv så holder det. Men de sier forskjellig. Ei sier at jeg skal kjenne det mønsteret jeg har kjent, og at jeg skal kjenne flere ganger i løpet av dagen, mens ei anna jordmor sier at hvis jeg kjenner liv hver dag så er det greit.

Har også hengt meg veldig opp i det at jeg har en anelse lite fostervann. Skal sjekke det til torsdag. Det er ti dager siden sist de sjekket. Jeg tenker hele tiden på om det kanskje er helt tørt inni der, og om babyen har det bra.

Hva skal jeg gjøre for å klare å slappe av og ikke bekymre meg?

Var til jordmor på kontroll i går. Fin hjertelyd, fin varisajon i hjertelyden, og hun sa at alt var bra. Kan jeg stole på det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...