Gå til innhold

Hmmm....dere som drikker kaffe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer dere kaffe når dere er borte på besøk??Selv drikker hverken jeg eller sambo kaffe så ikke bestandig vi har det i hus. Men når det kommer folk(spesielt røykere) tar de nesten som en selvfølge at de får en kopp kaffe. Blir nesten litt provosert jeg he he...jeg er "avhengig" av pepsi max men forventer da ikke at folk har det stående i hus til jeg kommer på besøk.Hva er det egentlig som er så annerledes med kaffe? Skal ikke så mye til før jeg provosert i dag merker jeg he he:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg er på besøk hos folk og har lyst på kaffe så spør jeg gjerne etter det. Kaffe er liksom en kultur, egentlig litt samme som at om man har besøk så serverer man et eller annet. jeg har venner som inviterer oss over, og når vi er der får vi ingenting. det syns jeg er kjemperart. For meg er det en selvfølge å ha noe å by på av kaffe/drikke/boller/snacks/ osv.

Husk at pepsi max inneholder mye aspartam.. ikke bra for kroppen, sorry:(

Skrevet

Jeg forventer det ikke, men jeg synes det er kjipt at jeg ikke får det.

Skrevet

Tror ikke jeg kjenner noen som ikke serverer kaffe når man kommer på besøk.....

Skrevet

jeg har det i hus, og drikker det om vi får besøk. Har faktisk PepsiMax og Cola Light i kjøleskapet bestandig da jeg har venninner som drikker det.

Ellers har jeg venner som har pulverkaffe å by på, og det er helt greit for meg.

Sviger som har en sønn og to svigerdøtre som drikker kaffe har heller ikke kaffetrakter og der drikker vi pulverkaffe. Synes ikke jeg kan forlange det, men synes det er merkelig om jeg ikke blir spurt om jeg vil ha noe å drikke. Kaffe, te eller vann.

Skrevet

Ja jeg serverer noe jeg også...Men hvorfor kan ikke vi servere pepsi max eller noe siden det er det vi pleier å drikke??Jeg føler meg faktisk dum jeg hvis det kommer folk på besøk(som ikke er nære venner da....) og jeg ikke har kaffe i hus akkurat da. Skjønner ikke hvorfor det må være sånn.....Hva er det egentlig med den ekle kaffen deres!!!!???!!!

Skrevet

Alle jeg kjenner har kaffe i hus selvom de ikke drikker det selv.. det er liksom bare det og ha det i hus tror jeg.. i våre kretser så er det ihvertfall normalt at man uansett blir tilbydt det =)

Hadde jo ikke blitt gretten akkurat hadde de ikke hatt da.. ;o

Men kjenner flere som har sånn småposer med kaffe som man bare blander i vann.. tilfelle besøk.. =)

Skrevet

Har sånn fucked up kaffe-latte-et-eller-annet making machine. Så passer jeg vel bare på å ha noe å lage sånt med. Jeg drikker det ikke selv, men siden folk så sårt skal ha det hele tiden så ja, kjøper jeg det bare.

Skrevet

Hehehe.. det er akkurat som jeg skal spørre.. Hva er det med den ekle pepsi max din?? usjj.. Noen elsker kaffe andre ikke..

Akkurat som ikke alle liker pepsi..

Skrevet

joda skjønner det at noen elsker kaffe og andre ikke....men skjønner bare ikke hvorfor det er allment bestemt at får man besøk skal man servere kaffe!!!

Skrevet

Voksne folk bør da kunne by på en kopp kaffe;)! Samme om det er instant, trakter eller kokmalt, kaffe er kaffe når vi er på besøk iallefal.

Du kan ikke sammenligen Pepsi Max med en naturlig drikk som kaffe, Pepsi max er jo bare syntetiske e-stoffer og aspartam, som forøvrig forskere sammenligener med rottegift...

Skrevet

men hva med vann da?Vann med sitroner i? Ingen ting er vel mere naturlig enn det?Hvorfor må voksne folk kunne by på kaffe?De aller fleste i vår omgangskrets drikker ikke kaffe, men de få som gjør det forventer å få det...Og vi er i 30-årene så er godt voksne. Tror denne kaffekulturen henger sammen med røykerne jeg!!Ingen av mine ikke-røykende venner drikker kaffe...

Skrevet

Det er jo kulturelt.. Og ikke bare i Norge,,. Men det er vanlig i de aller fleste land faktisk.. Alle land jeg har vært i har det vært det samme..

Man tilbys kaffe.., hender ofte at jeg sier nei og.., men akkurat det med og ha kaffe tilgjengelig har jo noe med kultur og gjøre..

Ikke almenn bestemt i den forstand.., har du ikke lyst til og servere kaffe så serverer du jo ikke kaffe da..

Skrevet

At kaffe henger sammen med røyk??? Nå blir jo snart jeg provosert også.. haha.. Og kunne servere kommer av kultur.., det er ingen kultur rundt det og servere vann med sitron i..

Jeg kjenner forsåvidt også mange som drikker kaffe som ikke røyker og omvendt.. Så vet ikke hvor langt den teorien din holder mål altså.. haha..

Skrevet

Der tar du nok skammelig feil Miss X

Det blir det samme som å si at alle ikke røykere drikker bare te.

Har ingen i min omgangskrets som røyker, men alle drikker kaffe.

Sorry, men du kan nok ikke trekke en så lettvint slutning angående røykere og kaffe, hehe:o)

Forstår forøvrig litt hva du mener med dette og er litt enig, selvom jeg selv alltid både har espresso, pulverkaffe med og uten koffein samt traktekaffe i hus.

Faktisk er det ikke alltid mine kaffedrikkende venner vil ha kaffe. Spesielt ikke hvis jeg tilbyr dem en hjemmesnekra smoothie.

NAM!

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

hjelpe meg så rar du er! man byr på det man har når det kommer gjester eller man har innvitert noe på besøk. Det heter vanlig folkeskikk. Om det er Kaffe, te, vann, vin eller pepsi, fanta, sprite.. spiller egentlig ingen rolle. Det handler om gjestfrihet og å tilby sine gjester noe å drikke. Kommer det ønsker om noe man ikke har i hus, kan man jo bare si "sorry, det har vi ikke, men vil du ha ....... i stedenfor?" Dette er ihvertfall vanlig folkeskikk for meg. akkurat som når jeg går inn på kjøkkenet for å hente en kopp te eller noe til meg selv, da spør jeg alltid de andre some r i rommet om de vil ha noe fra kjøkkenet

Skrevet

jeg sier jo at jeg tilbyr gjestene noe...Du sier at det ikke spiller noen rolle hva det bare man tilbyr noe...Men det er jo det som er problemet!Det spiller noen rolle hva det er!!Kommer det noen kaffedrikkere og jeg tilbyr brus eller te blir jo nærmest dødelig fornærmet!!!!!!!

Skrevet

Okay, da konkluderer vi med at du har litt rare venner istedet:o)

De må jo ta det de får.

Personlig hadde jeg heller tatt vann enn brus av noe slag, men hadde ikke blitt dødelig fornærmet hvis de jeg var hos ikke hadde hatt det jeg aller helst ville hatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...