Gå til innhold

Har man liksom mindre verdi som menneske om..................

Anbefalte innlegg

Skrevet

leilighet istede for rekkehus

eller

rekkehus istede for hus?

Blir helt satt ut istad jeg, vi bor i en terasseleilighet på et boligfelt med 3 blokker og masse rekkehus.

Når jeg går fra butikken går jeg gjennom omerådet med rekkehus før jeg kommer til blokka hvor vi bor.

Står et par damer å snakker og regner med at de trodde jeg ikke hørte dem da, ho ene påpekte at det var en nydelig unge i vogna. (altså jenta mi, da vi var eneste med vogn der for øyeblikket.)

Hvor på ho andre snur seg og ser og sier " å mener du de, de bor borte i ene blokka. " I en tone som fikk det til å høres ut som at jenta mi kunne ikke være så søt siden vi bodde der.

Skikkelig negativ tone liksom.

Nå tar jeg meg ikke nær av sånt tull, men blir jo litt satt ut da, var tydelig at det å bo i blokk var liksom veldig negativt i denne damens øyne.

Tenker folk virkelig sånn, eller var det bare denne damen som er litt sær?

Må karnsje legge til at bor i oslo da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... vel, jeg tror man har lett for å ta til seg ting fordi man kanskje ønsker at man bodde større eller hadde mer penger. men det er jo bare tull. Er man fornøyd så spiller det ikke noen rolle hva andre syns.

Skrevet

Hvis noen tenker sånn så er det de som har et problem:)

Skrevet

Tja, mindre verdi har man ikke - men noen mener sikkert så.

Jeg bor av fri vilje i en leilighet - men vil aldri påstå at det er spesielt sett ned på her. Men nå kunne jeg egentlig aldri tenkt meg å bo i hus - og leiligheten min er perfekt:)

Men sånn ifht. fordommer mot blokk og sånt kan det kanskje ha noe med hvor du bor...? Jeg kan se litt fordommene sånn vs. det å bo i blokk på Haugerud, rekkehus på Haugerud, eller hus på Haugerud. Men det har jo i bunn og grunn lite å si.

Skrevet

Ja, det synes jeg. Mennesker som ikke har adresse Frogner, Majorstuen eller Bygdøy, for ikke å snakke om Holmenkoller er annenreangs mennesker. Typiske arbeidere, med dårlige tenner og billige biler. De har jo ikke stall med hest, au pair til barna ( og mannen) eller butler ( til kona). Ikke så mye som en liten elskerinne på Grünerløkka, så hvordan skal de kunne kalle seg overklasse??

Nei, gi ungene champis, Porscher ( skrives det slik?) og designerklær før den sosialeunderklassen tar dem som en av sine egne!

Det fine med dete hele er at ingen får med seg sitt jordiske gods noe sted.

( og der var alle mine fordommer ramset opp på null komma niks)

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg bodde i hus... Kan godt tenke meg at det vil "kjennes godt" for "verdien i meg" når vi kan flytte ut av leiligheten.. "Del av firemannsbolig" høres liksom ikke akkurat eksklusivt ut :s

-men jeg tenker sånn om meg selv, ikke om andre.. Vet om så mange som trives i leiligheter og rekkehus, at det blir feil å "vurdere" folk etter hvor de bor..

Skrevet

Kan det ikke være det hørtes ut som det var negativt ment da, men det igrunn ikke var det?

Jeg ser ikke ned på folk om de bor i lielighet, rekkehus eller hus.

Her jeg bor er det veldig vanlig å ha ei leilhget til man får barn og kanskje to-manns bolit til de får såpass mange barn at det etterhvert blir hus.

At de vil ha større av den grunn, men ingen ser ned på noen som bor i leilighet eller to-mannsbolig her som jeg har lagt merekt til..

Men finnes jo alltid noen som MÅ se ned på andre som ikke har det "like bra" som de selv. Som bare MÅ finne feil og mangler ved andre for å føle seg så mye bedre selv.

Skrevet

å bo på ett mindre område enn andre betyr ikke nudvendigvis at du er ulykkelig.. det har jo ingenting med saken å gjøre, mennesker måles ikke i verdi.

Skrevet

Helt ærlig. Jeg tror du tenker for mye. Ikke vondt ment. Her jeg bor koster eneboliger veldig ofte mindre enn leiligheter, forresten. Og nei. Folk tenker ikke slik.

Skrevet

jeg tenker ikke slik selv, og jeg trives godt med leiligheten jeg. Bare lurte om andre tenker slik. :-)

Skrevet

Noen tenker muligens slik. Sånn er det overalt. Det sier mer om dem som tenker slik enn dem det blir tenkt om. Ikke tenk på det:)

Skrevet

vel, de stedene jeg har bodd så har det da vært en ganske vanlig foreteelse å legge til hvor folk bor om det snakkes om en tredjeperson.

litt sånn ' du vet hun dama borti det gule huset, har du sett så søt unge hun har?'- typen dialoger. er jo ikke dermed sagt at man misliker folk i gule hus...

Skrevet

jeg trør påstå at det er bare er mennesker med estremt lav selvtilitt som må måle mennesker etter intekt eller bolig.

Skrevet

Ja, jeg tror virkelig at folk tenker slik.

De fleste har liksom et litt nedlatende tone når de sier leilighet eller rekkehus. Stemmen går liksom nedover. Men når man nevner ordet hus, går stemmen mer oppover.

Og dette har jeg lagt merke til veldig ofte, og jeg har bodd i leilighet lenge, men bor nå i et hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...