mai mammaen til to Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 På tirsdag 6 mai var jeg hos legen. Jordmoren kom innom og strippet meg... kjente litt murringer i magen etter det. Men håpte og håpte at det måtte drøye til etter midnatt pga at datteren vår har bursdag 6 mai.. ut over ettermiddagen gav det seg... vi hadde fullt hus. en 2 års dag må jo feires. rundt midnatt begynte jeg å kjenne litt nedpress... vi gikk å la oss.. men jeg fikk ikke sove. duppet litt innimellom. kl 3 merket jeg at det begynte å gjøre vondt. jeg stod opp og fant ut at det var en 5 min i mellom. men dem varte kort. kl 4 var de blitt litt sterkere så jeg vekket sambo. ringte føden og hørte. sist hadde eg rask fødsel så var litt redd for at ting skulle skje alt for fort.... fikk beskjed om at det var fullt og at jeg bare måtte vente med å komme inn for slik hun forstod meg så var ikke fødselen i gang helt enda. jeg satt hjemme rundt en time til før jeg ringte mamma som kom for å passe storesøsteren. litt før 6 dro vi inn.. kom inn og da dabbet riene helt av. kom kanskje med 10 min mellom rom men var ikek vonde i det heletatt... de sjekket meg og fant ut at jeg hadde 2-3 cm. men han lå høyt... ca 6.30 fikk eg en fødestue. men riene lot seg vente. gu så skuffet jeg var... kl 7.30 var jeg kjempe trøtt og fikk beskjed om å bare prøve å sove... sovnet nesten men så måtte jeg på do og da kom det en del rier på rappen. kl 9 kom jordmoren inn. hun sjekket åpningen og den var fremdeles bare 2-3 cm men tøyelig sa hun. men mens hun sjekket ble hun helt paff. uten at eg hadde ri eller noe var det plutselig 4 cm.. nå begynte riene å bli vonde. men det var pause i mellom og da hadde g det fint. vi tøyste og lo. når riene kom hang eg i sengen over en saccosekk... mens sambo og jordmoren masserte meg.. fikk klyster i 10 tiden. det var grusomt ekkelt syns eg... etterhvert fikk eg litt akupantur. vet ikke om det hjap men det var no gøy å ha prøvd det og.. kl 11 hadde eg rundt 6 cm. og nå gjorde det vond. riene kom ofte.og eg følte det presset bak.. rundt halv tolv hadde eg rundt 7-8 cm.. eg trodde eg skulle dø det gjorde så vondt. fikk beskjed om at eg kunne begynne å trykke hvis eg ville. men eg klarte det ikke.. rundt 11.45 spurte eg hvor lenge det var igjen. det var fremdees ikke full åpning.. fikk som svar at det var no kortere tid igjen enn det jeg hadde brukt til nå. da dalte humøret... men så klarte eg å presse og et par min etterpå , 11.56, var han ute. jeg stod på knærne på gulvet og fødte han ut... han lagde lyd med engang og eg fik han rett frem i armene mine... den følelsen når han sklei ut var helt ubeskrivelig. da var eg så lettet over at han var ute. og når eg fikk han i armene så var alle smerter glemt. hadde gladlig gjort det igjen for han.. et par timer etter føødselen dro sambo og hentet den stolte storesøsteren. det var så kjekt å se henne igjen og hun er så snill med lillebroren sin. hun vil susse og kose med han og passer på at vi tar han med engang han gråter.. et døgn etter fødselen dro vi hjem.. og gikk rett ut på trilletur til barnehagen for å hente storesøster.. gjett om hun var glad da.. mange som sperret øynene når vi kom.... 26 timer etter fødselen.. så eg kan ikke klage formen er super.. eneste som er gale er alle etter riene. de er vonde takk for meg her inne..
Dubros Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Gratulerer ) Når fødte du i fht termin? Jeg går bare her og venter...termin 20. mai. Kan det ikke skje noe snart da kos deg med den lille!!!!
*bubbs* Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Gratulerer! Jeg krysser fingrene for at jeg blir like sprek som deg etter fødsel! Hihi...
mai mammaen til to Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2008 takk.. fødte 4 dager over tiden..
mai mammaen til to Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2008 takk for det.. gled dere..det er så kjekt med en liten baby i hus igjen.. er litt slit med såre brystvorter, nattevåk osv. men det går helt greit.. for han er jo bare så utrolig søt... og skikkelig god.. er virkelig den lille prinsen vår;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå