KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Igår kveld var vi på legevakten fordi Felix har kastet opp og hatt 9 diarè bleier hver dag. Han har hatt null matlyst også, noe som er ganske ulikt han for å si det slik... (matvrak) Så ja, han er god og rund!? Jeg var livredd for at vi ikke skulle bli tatt seriøst, hvertfal når jeg har den episoden med den 1 åringen som døde pga dehydrering (ble ikke tatt seriøst) i bakhodet!! Å neida... Det ble ikke vi heller... Han titta såvidt på han, så sier jeg at jeg er veldig bekymret,(hadde tårer i øynene) for han får jo ikke i seg NOE næring!! Så GLISER legen?!?!?! å får seg til å si: Jaja...Heh.. Han har jo litt å gå på da. Så LER han?!?! Fy FAEN! Arrrrhh.... :-( Her er vi livredde for at det er noe alvorlig, eller at han skal bli dehydrert så får han seg til å si noe sånt:-(
Tieran Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Utrolig lite profesjonell uttalese fra den legen! Har jo ingenting å si om barnet er rundt fra før av. Hvor lenge har sønnen din kastet opp og hatt diaré da?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2008 4 dagen idag, så er jo ikke SÅ lenge, men når han ikke får tatt til seg noe er det jo lenge syns jeg:-( Han har foreløpig klart å holde på frokosten så får krysse fingrene.. hatt to diarè bleier da men..:-(
Gjest Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Bare sørg for at han får i sen masse drikke. Det er viktigere enn mat! Gi litt om gangen. En spiseskje hvert 5. minutt for eksempel. Da klarer han nok å holde på det. Eplejuice og farris er lurt å gi.
Me myself and I Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Da hadde nok jeg bedt om å få snakket med en annen lege. Utrolig uprofesjonellt av legen og si noe sånn. Gutten din kan jo bli dehydrert..
Tieran Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Han er rundt et halvt år? Leger sier det at dersom et så lite barn har oppkast og/eller diaré i mer enn 3 dager så skal man oppsøke lege. Så små barn dehydreres mye fortere, kroppens organer er ikke så herdet enda heller, så det er viktig å ta dette på alvor! Tropp opp på legevakten igjen og gi deg ikke før noen ser på gutten din:) Ønsker god bedring på poden din:)
blittmamma07 Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 lag små isbiter. unger elsker isbiter dfa får du i alle fall i han væske lykke til!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 Prøv og gi han ispinne.., eller isbiter.. Funker ikke det så prøv og gi han en fuktig klut han kan sutte på.. Er han ca 6 mnd skal jo alt inn i munnen,.. Da får du ihvertfall i han væske.., og det er det viktigste.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå