Gå til innhold

I all verden er dette for en komentar!??! GRR!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kveld var vi på legevakten fordi Felix har kastet opp og hatt 9 diarè bleier hver dag. Han har hatt null matlyst også, noe som er ganske ulikt han for å si det slik... (matvrak)

Så ja, han er god og rund!? Jeg var livredd for at vi ikke skulle bli tatt seriøst, hvertfal når jeg har den episoden med den 1 åringen som døde pga dehydrering (ble ikke tatt seriøst) i bakhodet!!

Å neida... Det ble ikke vi heller... Han titta såvidt på han, så sier jeg at jeg er veldig bekymret,(hadde tårer i øynene) for han får jo ikke i seg NOE næring!!

Så GLISER legen?!?!?! å får seg til å si: Jaja...Heh.. Han har jo litt å gå på da. Så LER han?!?! Fy FAEN! Arrrrhh.... :-(

Her er vi livredde for at det er noe alvorlig, eller at han skal bli dehydrert så får han seg til å si noe sånt:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dårlig gjort av legen, når man står der med nervøse foreldre fremfor seg. Jeg skjønner jo tankegangen hans når det gjelder mat, man klarer seg jo en stund uten mat, men uansett får man da formulere seg på en helt annen måte!!!

Men hvordan er det med væske, får Felix i seg noe? Skjønner godt du er bekymret, det ville da alle og enhver vært. Undersøkte de noe om hvorfor han har kastet opp/har diare? Har dere vært utenlands?

Lurer på hva man bør gjøre for å få en lege til å ta en seriøst og sjekke ordentlig. De må i hvert fall ha gode nok people skills slik at hvis de HAR sjekket det ordentlig, klarer de å formulere dette til foreldrene slik at en føler at man har den informasjonen en trenger om hva som er galt og hva en bør gjøre selv hjemme fremover.

Skrevet

får han heller ikke væske/vann i seg?!

Det er jo rett og slett farlig i den varmen......

husk at DU er hans mor ikke gi deg, MANGE som slurver i helsevesenet!

blir så sur på slike...

Skrevet

Fy F! Så utrolig unødvendig å stå og si når dere står der og nesten gråter av angst for ungen deres!! Jeg hadde gått i strupen på legekroppen!

Håper lillegutten din er bedre i dag. Hvordan går det med ham?

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Jeg tror nok legen sa det for å berolige dere. kanskje litt keitete men jeg syns ikke det var så veldig stygt sagt heller.

Han mente nok at det var ingenting galt med gutten :-)

Skrevet

kjenner meg igjen i det du skriver :(

har også en pjokk som er GOD OG RUND:) det fikk jeg også høre da han hadde en periode hvor jeg nesten ikke fikk i han vått eller tørt...

Men jeg small i bordet jeg da!

Om han ikke får så mye i seg så pass på: væske væske væske... vet ikke hvor gammel han er? prøv kokt vann om han ikke vil ha mm/mme.

Skrevet

Jeg var hos legen med min da han var 9 mnd, hadde kastet opp og hatt diare noen dager, og jeg syns jeg merket tørre bleier:( Vi har en fantastisk fastlege til mini da, så jeg ble godt mottatt. Min var også litt rund på den alderen, og mener legen nevnte noe om det at det ikke var noe fare hvis han ikke hadde sånn matlyst, men var ikke sånn som denne legen du møtte som gliste og virket frekk.

Men selv om de er runde kan de bli dehydrerte:( Fikk tips fra legen om å blande eplemost og vann og gi, og ellers det han vil ha av væske. Gråter han tårer? Hvordan er huden hvis du klyper i den, glir den rett tilbake eller blir den "stående"? Noen tegn på ev væskemangel.

Lykke til, både til deg og Felix:)

Skrevet

Prøvde sikkert å ufarliggjøre situasjonen, berolige dere.

Skrevet

Tusen takk for svar..!

Ja ikke sant! Såklart kan han klare seg uten noe serlig mat en periode, men væske MÅ han jo ha... Såvidt jeg får i han det også.. Må sprute det i munnen på han for å få det i han.. Da må han liksom svelge for å ikke sette vannet i vrangen...

Var helt forferdelig til morgen idag.. Vi våknet å så på klokken, å da var den 10:00. Jeg ble helt fra meg å turte nesten ikke gå inn på soverommet... Han sover ALDRI lenger enn til kl 08:00 liksom... Men heldigvis møtte jeg en blid gutt som lå å fikla med hendene sine... Hehe..:-)

Virka som han var litt bedre på formidagen, ikke diarè eller oppkast og grei matlyst.. Men så utover dagen var det igang igjen.. MASSE diarè.. men heldigvis ikke så mye oppkast.. Lite tissebleier, men fikk pressa i han blåbærsaft jevnlig..

Vi får bare se det ann noen dager, å blir det ikke bedre tar vi han til fastlegen så får han få noe man kan kalle undersøkelse, å ikke bare den kjappe "er alle armer og ben på plass" sjekken han fikk på legevakten igår...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg blir litt lettet når leger ler og tar litt lett på det, for da føler jeg at det ikke er noe å bekyre seg for.. En lege ville aldri ledd hvis h*n mistenkte at det var noe galt med barnet mitt ville jeg tenkt..

Skrevet

Vell... Må erlig innrømme at jeg ikke syns det er så utrolig morsomt at sønnen min kaster opp og har diarè døgnet rundt, å ikke spiser eller drikker... Når han i tillegg bare er snart 8 mnd, 5 uker prematur. Å i denne varmen..?!

Skrevet

jeg hadde samme greia med sønnen min for noen mnd siden. tok han med til legen og fikk forklart at bare han fikk i seg væske og tissa var det greit..men en sjekk test for å se om han er dehydrert var å ta å dra opp litt hud på magen og se om huden gikk fort ned igjen av seg selv.. blir huden stående oppe er det på tide å kontakte lege for da er det begynnende dehydrering fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Takk for tips! Altså, bare klype opp litt hud på magen, så se om den huden vi dro opp står der eller går fort ned? Å gjelder det bare på magen? For han er ganske kompakt, så vet ikke om det er så lett å få tak i noe hud på magen ihvertfal.. Der det er "tettest" med fett.. Hehe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...