Gå til innhold

Hvilken str. og hvor mange?


Vinglegåsa

Anbefalte innlegg

Hei, sitter å går igjennom lista mi med utstyr jeg trenger før lillemann kommer:)

 

Har kommet til dyner, og lurer på hvor stor den burde være og hvor mange jeg trenger. Kankje jeg ikke trenger dyne med det første siden han kommmer i slutten av juni, kanskje bare ett pledd holder til å begynne med? Tenkte at jeg kanskje skulle ha en til innebruk og en til vogna... Er førstegangs så jeg har null peiling på dette her :/

 

Og ett spørsmål til, har en sånn ammemadrass som man kan ha til samsoving i senga våres, men kan ikke helt forstå hvordan jeg skal få på laken, eller skal man ikke ha laken på den?? Føler meg litt små dum her jeg sitter..

 

Håper noen har noen gode råd:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Har ikke så mye peiling jeg eller, men har kjøpt ei dyne til vogna i str. 65*80 og til sprinkelsenga i str. 80*100.

 

Hvis du passer på å kjøpe i dag så er det halv pris på alt barneutstyr på KID denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jeg også. En til vogn og en til sprinkelseng. Funket greit til førstemann, så regner med det går greit nå også. Bruker tepper innimellom, spesielt på sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at 50% salget på kid ikke gjelder på dyner. Det er visst noe de bestiller utenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det salget gjelder ikke på dyner.. Jeg var og kjøpte ei dyne til sønnen min siden bebisen skulle få dyna han har brukt. Og da måtte jeg betale full pris.Var ikke så dyrt uansett da..

Husker ikke str. ,men har to forskjellige str. på dyner til bebis.Den minste i vogna og den største i senga.. Den største er vel noe og 80*100 eller noe sånt? Mulig jeg tar feil nå.Dårlig på str. :P

Og så er det den som er hakket mindre som skal være i vogna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80x100 blir litt stor i begynnelsen, er min erfaring, så jeg har kjøpt to såkalte vogndyner nå, altså den minste størrelsen.

 

Når det gjelder ammemadrassen kan jeg ikke hjelpe deg, men jeg har lurt på det samme som deg der når jeg har vurdert den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to dyner i den minste str. En til vogn og en til vogge :)

Så har jeg en større til han skal over i sprinkelseng. (Men jeg har en datter fra før av så hadde dynene oxo) Ellers har jeg to-tre heklete vogntepper og har kjøpt to nye :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt to vogndyner. En til vogna og en til å bruke inne i liten stokke seng og i kurven. Har også kjøpt en senge dyne som ikke skal brukes før stokke senga utvides til vanlig sptinkelseng str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurdererte om jeg skulle bruke samme dyne til vogn og kurv og så begynne å bruke den større dyna når sprinkelsenga tas i bruk. Høres ut som mange skal ha to små dyner, en til vogn og en til vogge/kurv.

Er det upraktisk å bruke samme dyna både ute og inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar:)

Har endt opp med to dyner, en 80x100 og den som er en str mindre.. er det 65x80 tro? Husker ikke helt :S

Har vel prøvd å tenke litt rasjonelt på det, tror ikke lillemann fryser i hjel i juni/juli om jeg ikke har riktig antall dyner eller str. :P Man finner vel ut etterhvert hva om passer best.Og da får jeg vel bare juster etter det :)

Kan jo hende han ikke vil ha noe dyne på seg ;) eller pledd.

 

Den ammemadrassen tror jeg at jeg legger på hylla :S Fikk tak i en Troll bedside crib som får akkurat plass mellom senga våres og veggen :) Så da blir ikke laken noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...