Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Føler at jeg ikke gjør annet enn å amme og amme. Slik er dagen min: - Snuppa våkner ca 06.00 - Jeg ammer henne 1 time og ofte lengre. -Vi går og legger oss igjen og ca 1 1/2 time senere skal hun ha mat igjen. - Ammer henne da i over en time igjen. - Så er det som regel stille av henne et par timer. - Så tar jeg henne selv opp igjen for å gi henne litt mere mat pga vi skal ut og trille, vil heller at hun skal være god å mett i magen sin da vi drar ut på så jeg ikke må stoppe å amme underveis..... Ammer som regel en time da også. - Ca 12.30 er vi som regel klare for å gå ut døra. - Da er vi utpå i noen timer, og da vi kommer hjem er det mat så fort vi har kommet inn døra. - Så er det stille ca 1 1/2 time igjen så er det pupp på gang igjen. - Ca fra 18.00 og utover sitter jeg å ammer henne hele kvelden, til hun er fornøyd mellom 23-24.00. - Da sover hun som regel til ca 06.00.... Slik har det vært i over 14 dager, vet det er noe som heter økedager, men nå snakker vi om uker..... Om kvelden kan ingen ha henne på armen for det er kun pupp som er bra nok. Har tenkt på om melka kan være for dårlig, men da hadde hun jo ikke sovet 6 timer i strekk..... Og når jeg ammer henne sitter jeg så lenge, i går satt jeg med henne i 2 1/2 time fra kl 14.00 og utover . Mater henne alltid over en time av gangen, men hun suger jo ikke jevnt hele tiden, er mye pauser, og føler til tider at hun bruker meg som smokk, hun vil forresten ikke ha smokk....så det kan ikke avlaste meg..... Er dette normalt?? Har dere noen gode råd og gi??
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Ja,dette er helt normalt i starten! Høres ut som dere har gode rutiner på ammingen. Når de er så små,er som regel ikke ammingen skikkelig etablert enda. De skal ha mat alt fra hver time til hver 3.time. Det er veldig slitsomt! Men snart roer det seg og dere får mer rutine i det og da vil hun spise hver 3. eller 4.time til hun begynner med fast føde.
OhMyGod!!! Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 høres ut som fin rutine det der i grunn da, suppler med litt morsmelkerstatning da? eller prøv å gjøre som meg: nå er jo Mia bare uka da så kansje ikke jeg teller så mye hele uka her nå har jeg ammet hu, latt hu ligge så lenge hu sutter litt, å så har jeg gått å pumpet meg i 15min etter hver gang jeg har ammet. altså mia får suge først så får hu det jeg evt har pumpa ut etterpå om hu ikke roer seg ned å er ikke det nok så får hu mme det har virkelig fått igang melka mi skikkelig nå å hu sutter ikke mer enn ca 15-20min maks maks maks, å i går kom melka mi for full pupp! jordmor på sykehuset som ba meg gjøre dette, for hvis hu lå å sugde så lenge om gangen så var det som regel tegn på at den skikkelige melka ikke kommer til på en måte...var litt komplisert det der :S håper hvertfall du får ordning på det etterhvert
Bergene Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Det er nok ingen ting galt med melken din! Mye amming er normalt når de er så små. Det blir hele tiden sjeldnere og sjeldnere etterhvert som tiden går. Det du kan gjøre er jo å prøve bæring for å strekke ut tiden litt? Når vi hadde lillemor i sjal gikk det mye lengre tid mellom hver gang hun ville ha pupp. Bare et tips ;-)
smillas Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Melka di er ikke for dårlig, dette er supernormalt! Hun trenger jo ikke en time for å spise hver gang, men hun benytter tiden til å kose og bare være nær favorittpersonen sin. Akkurat sånn var min baby også, og det er vanskelig å nyte det der og da, kanskje, men forsøk! Snart går det over, og de har ikke tid til å henge i puppen for de skal bare se seg rundt og ta på ting og kravle rundt. Slitsomt det også. Nå kan du bare sette deg ute i skyggen og amme med en bok eller mp3, se på tv og slappe av med goood samvittighet. Du kommer til å ha det sånn mer eller mindre i tre måneder, er min spådom. Så får du en herlig tillitsfull og god unge også! Nærheten til deg er vel så viktig som melka. Den er i alle fall høykvalitet. Gi denne tida til babyen din, det er den mest verdifulle gaven du kan gi.
smillas Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 Til barnet er tre måneder... ikke i tre måneder til, altså. Husk på at barna fødes omtrent tre måneder for tidlig fordi hodet ville blitt for stort hvis man skulle fødes på rette utviklingsstadie. Alt er reflekser, så det nytter ikke å kjempe i mot verken for deg eller barnet. Det kommer andre tider... Kos deg!
Bergene Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Ja snart kommer du til å savne å sitte i ro i stolen og amme, hehe. Det gjorde hvertfall jeg. Når de er så små kan man jo i tillegg sitte å lese, etterhvert skal baby bare ta boken =P.
smillas Skrevet 10. mai 2008 #10 Skrevet 10. mai 2008 Helt enig! Jeg visste ikke hvor godt jeg hadde det, alltid en unnskyldning for å slappe av. Ikke like lett å overtale tass til det nå. Og ALT av papir skal ødelegges, spises og rives i stykker. I dag gikk det ned en stor serviettbit. Lurer på hvordan hun greier å fordøye den... Nei, kos deg med de få ukene av livet ditt du kan gjøre alt og ingenting samtidig, i deres egen lille boble!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå