Gå til innhold

Vi skal flytte til Lillesand!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i byen bør vi bosette oss?

Vi har ca. 3,5 millioner som max-pris på bolig, men vil gjerne finne noe billigere om det er mulig, og vi kan gjerne bo i leilighet dersom vi ikke har råd til enebolig/rekkehus. Omgivelsene er viktigere enn at det er stort.

Det vi leter etter er bolig nær andre barnefamilier i et område med "godt rykte", gode barnehager og skoler og bra oppvekstvilkår forøvrig. Hvilke deler av byen bør vi lete i?

Er det vanskelig å finne venner der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som kjenner byen?

Skrevet

Er det INGEN som bor i den byen??

Skrevet

Hjelper deg å dytte jeg, siden jeg ikke har peiling:-)

Er det noen spesiell grunn til at dere skal flytte akkurat dit?

:-)

Skrevet

Mannen min har fått jobb der. Vi kjenner ingen, og jeg har ikke engang vært der.

Egentlig er jeg supernervøs for å flytte dit. Hva om ingen vil bli kjent med oss? Hva om vi ikke liker oss? Hva om det ikke finnes interessante mennesker der? Hva om skole og oppvekstmiljø ikke er bra der? osv. osv.

Vi vet ikke noe om byen, annet enn at den ligger på Sørlandet....

Skrevet

Har vært mye i byen, og det er en koselig, men liten by. Kjenner dessverre ikke til hvor det er best miljø.

Skrevet

hva med å flytte til kr.sand? lillesand er 30 min unna . kr.sand er ganske stort og dere kan bosette dere ved dyreparken/tveit f.eks. :)

Skrevet

Vi vil gjerne bosette oss i Lillesand for at det ikke skal bli for lang reisevei for min mann, siden det er han som har fått fast jobb. Jeg er jo på leting etter fast jobb. Dessuten tenkte vi at vi sikkert får mer for pengene i Lillesand. Hvorfor synes du Tveit er bedre enn Lillesand?

Skrevet

Enten bor det ikke mødre i Lillesand, ellers har de ikke nettilkobling der de befinner seg. Siden været er så deilig oppholder de seg vel i båten ute på et skjær nå i pinsen....? :-) Men dytter for sikkerhets skyld.

Skrevet

Bor selv i Kristiansand, har flaut nok ikke vært i Lillesand i løpet av de årene jeg har bodd her:P

Det jeg ville si er at når den nye veien kommer til neste år er Lillesand omtrent like sentralt i forhold til Kristiansand som Tveit. Da skal det ta ca 15 min å kjøre fra Lillesand til Kristiansand.

Ellers må du bare ta kontakt med meg om du vil bli kjent med noen i Kristiansand:)

Skrevet

Hei hei, jeg bor ikke i Lillesand, men har slekt der (tanter og søskenbarn)

Og de er de koseligste mennesker på jord. Du kommer helt sikkert til å stor trives. De er kjente for å varme og gode mennesker.

Og skulle jeg valgt en annen plass å bo ville jeg bodd i Lillesand.

Det er jo helt nydelig der.

Er ikke så godt kjent at jeg vet noe om leger, barnehage osv men ønsker deg lykke til og kjenner jeg blir bittelitt "misunnelig" :)

Skrevet

Koselig! :-)

Skrevet

dytter igjen.... kanskje dere er tilbake fra båtturen nå.......? :-)

Skrevet

*dytt*

Skrevet

Vi er i Lillesand hver sommer, og synes det er verdens mest fantastiske sommersted :-)

Skrevet

hehe... Men det må da være noen som er der om vinteren også...? Jeg skulle så gjerne snakket med noen "fastboende", men det ser nesten ikke ut til at de finnes...?

Skrevet

*dytter igjen*

Skrevet

Dytter igjen, jeg....

Skrevet

Tusen takk! Du har fått et svar. :-)

Skrevet

*dytte-li-dytt*

Skrevet

...puff...

Skrevet

*dytte-lytt*

Skrevet

piff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...