Gå til innhold

"hvor finner dere sånne menn" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser VELDIG ofte sånne kommentarer her inne...

Kan ikke noen fortelle meg litt mer om bakgrunnen for slike kommentarer?

Jeg mener, man kjenner bare en side av saken, man kjenner neppe mer enn halvparten av den siden engang, også kommer man med slike kommentarer.

JEg har fått MANGE av dem de siste ukene.

Jeg er utslitt av svangerskapet og ting har ballet på seg litt hjemme. JEg har hatt noe problemer med å være så mye alene som jeg har vært, og mannen min har levd livet sitt som vanlig.

Noe hjemme, noe egne aktiviteter og ellers jobb, jobb, jobb...

Og når jeg da kommenterer i en tråd med husarbeid, uten å si noe om forhistorie, at jeg har to i hus som ikke gjør et slag med husarbeid, så kommer en sånn kommentar.

Hva er vitsen?

Jeg har funnet meg en fantastisk mann jeg, en mann som kjører seg selv helt til grensen av hva som er mulig for å betale regninger for oss, også for lillebroren min. Han ofrer jo noe han også, tid med de han er glad i, famiien sin. Mulighetene til å kunne finne på ting, både med og uten oss.

Han kommer hjem til ei sur og utslitt kone også, oftere og oftere. Men regninger skal fremdeles betales, og jeg jobber ikke. Fordi han har sørget for at jeg kunne bruke dette året på studier, kun studier.

Nei, hvor i allverden har jeg funnet en mann som gidder å jobbe vettet av seg, som elsker meg og datteren vår, som gjør sitt beste og fremdeles henger sammen i liminga. Nei, det hender jeg lurer på det samme, for selv om jeg klager og er sliten, så synes jg han er fantastisk, til tross for våre uenigheter. Og enda mer fantastisk er han når han ikke er så presset som det han har vært de siste mnd, og da er alt så mye bedre på hjemmebane også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! Det var godt å lese dette. Min mann er heller ikke den som tar klesvasken uoppfordret, men han gjør MYE annet! Oppvask er ikke alt. Vi er heldige, vi, som har funnet oss noen gode, kjærlige menn som er glad i oss og familien!

Skrevet

Her i huset er situasjonen omvendt. Eg jobber mykje med skulen og har lite tid til husarbeid. Eg håper mannen min setter like mykje pris på det eg gjer for familien utenfor huset som du gjer. =)

Enkelte trur husarbeid er alt. Det er ikkje det. Det er ikkje alltid at begge to i eit parforhold har tid til å hjelpe til med husarbeid, rett og slett fordi det er for mykje andre ting å gjer og. Hadde mannen krevd at eg gjorde meir heime, så hadde eg satt meg ned for å grine. Eg har ikkje overskudd til det. Godt å sjå at det er nokon som setter pris på det den andre halvparten gjer utanfor huset og.

Så trur eg faktisk det blir litt lettare for deg når ungen er født. Det er hardt i barseltida, ja, men du er betraktelig lettare på foten og kroppen lystrer meir. SÅ kjem sommaren, og det minimerer husarbeidet betraktelig. =)

Skrevet

ja det er lett å være bedrevitende når man ikke er der selv..Glem slike tååpelige kommentarer!!

Skrevet

Hør hør, syns slike kommentarer egentlig er ganske ufølsomme og alt for ofte lite gjennomtenkt. Det fins flere nyanser enn sort og hvitt her i livet.

Skrevet

Jeg har også en arbeidsnarkoman til mann, men så lenge han behandler meg med respekt og ikke nekter å stille opp når jeg skal noe, så funker det for oss. Jeg tar meg av alt husarbeid, alt praktisk(bortimot) i forhold til fire små barn, personlig økonomi og alt av innkjøp. Greit for meg, sålenge det er ikke er under "tvang". Han jobber mye, og det gjør at vi har god økonomi. Noe som bla.a har gjort det mulig for meg å ta et år ekstra permisjon etter siste svangerskapspermisjonen min.

Men føler at enkelte synes litt synd på meg, som har en mann som aldri er med på fks fotballcuper, foreldresamtaler, familiebading ol. Og det synes jeg er kjempe-ekkelt. Føler ikke at det skal være synd i meg pga dette. Han er flink til å ta med ungene når han jobber med ting hjemme som de kan være med på...

Men det er klart at om man er aktiv på forumene inne her, og stadig legger ut info om hvordan man sliter hjemme, så er det kanskje ikke så rart at folk danner seeg en opppatning av de personene som blir omtalt?? Ikke for å være ekkel, men det må man vel nesten forvente??

Skrevet

Mammo&Mallo;

Jeg håper også mannen din setter like stor pris på det som jeg gjør, slv om han sikkert klager litt han også innimellom.

Men det gjør vi da alle?! (tror jeg?!)

OG det er klart at svangerskapet har MYE med dette å gjøre for min del, og det at jeg ikke har hatt lappen.

Nå har jeg den og har aldri følt meg friere;) Hehe...

JEg er veldig fornøyd EGENTLIG jeg, som de fleste andre som klare litt;)

Skrevet

Silia; jeg er jo da som du sikkert vet med bakgrunn i kommentaren din en aktiv bruker her.

Og jeg har klaget på mannen min, og ikke minst broren min her inne.

Men jeg har aldri sagt et vondt ord heller, det tolkes dithen at han er slem og fæl, men det står ikke noe sted. Det er det som kanskje irriterer mest, siden det bare er min side av saken og da selvfølgelig skrevet akkurat i det jeg er sint!

Skrevet

Ja, men da legger du opp til det selv og skal ikke klage. Når man er 2 i et forhold blir man vel enige om sånne ting?

Jeg er også sliten av husarbeid noen ganger, mannen min jobber i hjel seg også akkurat nå. Men jeg klager ikke for vi er enige!

Men uansett om han ser at det trengs å ryddes eller oppvask som må tas så gjør han det. Han går ikke å legger seg i hvertfall såpass har han lært av mamman sin!

Når jeg var høygravid var det jeg som var prioritert ikke senga, selv om han jobbet mye da også. Det skulle da bare mangle!

Jeg blir bare uhyre lei av å lese om slitne damer som klager over for mye husarbeid etc. Dere legger jo det frem som at det er en ordntlig rotekopp dere er i lag med. Og da får man vel reagere, er det ikke defor dere skriver om husarbeidet deres her? For å få reaksjoner?!

Skrevet

Lappen ja, da er du friare med ein gang. Gratulerer! Det trur eg kjem til å merkast på kvardagen for din egen del. Alt blir lettare når ein disponerer bil. Hjelper på humøret til alle å vera mobil og ha lett for å komme seg ut.

Sambo kan sutre i blandt, ei stund så var eg redd han skulle "turn into a woman". Eg blei kjefta på fordi eg ikkje spylte bestikket før eg la det til oppvask, og det var sutring på grunn av bikkjehår. Men med han så merker eg at det ofte har med kor sosial han har vert den siste tida å gjer. Har han vert litt ute blandt folk, så er han blidare =) Så denne helga er han på rafting i Slovenia. Då skal ein sjå at bikkjehår kjem i støvsugaren uten problemer, og litt størkna smøreost på kniven blir tilgitt.

Skrevet

Egentlig et fint innlegg.

Må likevel si at jeg har lest noen klageinnlegg og utlevering av partneren sin her inne som får meg til å forstå hvorfor ikke innleggeren har kunnet velge på øverste hylle. Hvor de klager på alt a la "buhu mannen min vil ikke være hjemme meg syk barn sammen med meg". "Buhu. Jeg vil egentlig være hjemmeværende men fordi jeg ikke er i jobb må mannen min jobbe dobbelt og da kjeder jeg meg alene hjemme" "ikke tar han husarbeid heller".

Må være slitsom med små barn, baby i magen og en mann som jobber veldig mye. Likevel. Som du sier er du heldig:)

Skrevet

Hadde ikke du et innlegg for et par uker siden, hvor du spurte et eller annet om hvorfor jenter beholder så dårlige menn eller noe slikt?

Skrevet

Hvorfor skriver du disse innleggene og utleverer mannen din?

Jeg vet ikke hvordan tråd du sikter til, men jeg stusser ofte når noen skriver i en tråd om hvor fantastisk mannen er.. Noen lager gjerne en egen tråd bare for å fortelle om det.

Og neste dag ligger det et innlegg som samme person har skrevet bare at nå er mannen så råtten, giddalaus og lat.

Det innlegget du har skrevet nå må jeg bare riste på hodet av. Jeg har ingen interesse av å lese om det rett og slett. Slutt å klag på mannen din siden du tydeligvis er så fornøyd med han.

Neste gang kan du jo ta det opp direkte med han i stede for å skrive et innlegg (eller 2) her på dib.

Skrevet

He-he, må le når jeg ser klageinnlegg om mannen etterfulgt av en lang tirade av selvskryt av diverse skrytepaver, ala: "Jeg er så heldig, mannen min ville aldri....", "Mannen min er bortimot perfekt", "Kast han ut!!!", "Mannen min derimot er kjempesnill, tar ungene, lar meg sove, kjøper blomster, lager middag hver dag, og det er fordi han vil det selv!!!

Ja, ja, selvskryt er en dyd, men jeg tror ingen er perfekte og aller har nok noe som ikke er helt 100%, men de fortrenger det kanskje bedre enn andre?

Skrevet

De kommentarene kommer fra perfekte damer med perfekte menn som foretar perfekte valg hele tiden... og som har perfekte barn.

(Helt til de er frustrert over noe - og dumper frustrasjonen sin her de også.)

Det er lett å sitte her og være "Klara Klok" - og når vi klager er beskjeden klar: SKILL DEG!! Du kan ikke være sammen med den drittsekken der.

Det er kanskje en litt virkelighetsfjern oppfatning av livet, spør du meg.

(Noen ganger lurer jeg faktisk på hvordan mennene til disse "perfekte" damene har det...?!)

Som du sier - det er alltid to sider av en sak, og det er bedre å slenge ut av seg noe av skiten her inne - enn å kun kjøre det ut på mannen. Da bør man slippe tankeløse kommentarer om at man i tillegg har valgt feil mann her i livet!!

Alle har dårlige dager, og er man gravid/hormonell i tillegg er man garantert i dårlig humør til tider.

Synes mannen din høres ut som en god mann!!

*Trøsteklem!*

Skrevet

Hva sier man ikke når man er sliten og sint?

He he.......Jeg har tatt meg selv i å mange ganger si både for mye og å overdrive når jeg har kranglet med mannen jeg,og da spesielt til venninner.Men i min vennekrets er det lov å si dagen etterpå at man har verdens beste mann.Det er en måte å komme over irritasjonen på for så å komme videre.Når folk kjenner fam.er det ingen som tenker på det du sa i sinne,men her inne virker det som om noen legger alt det negative som blir sagt på minne.

Regner med at Tillab også har skrevet fine ting om fam.

Hun er jo her inne mye og føler sikkert at hun kjenner mange her inne på en måte.

Selv den beste er til tider pain in the ass.........

Skrevet

Har ikke lest alle svarene under her, eller alle svarerene du har fått i andre tråder du har skrevet, men har gjort meg opp noen meninger om deg og din situasjon likevel. Kjenner jeg også blir ganske provosert av at du klager i det ene øyeblikket og i det andre så forsvarer du mannen din sine negative sider med nebb og klør når noen med sine komentarer treffer spikeren på hodet.

Tidligere skrev du blandt annet at du ikke kunne ta teorien på bil pga at han skulle TRENE??? hva er det for noe? Er ikke det slemt og egoistisk? Jeg syns i allefall det.

Greit nok at han jobber for at dere skal få råd til å leve godt, men jeg syns ikke det skal bety at det er han som skal styre skuta å gjøre som han vil hele tiden. "Han er bare så fryktelig ubetenksom noen ganger..." Er han virkelig det? eller skjuler han seg kanskje bare bak det for å få gjøre som han vil?

Jeg har også en mann som tjener godt! Men han ville aldri noen gang behandlet meg dårlig eller forlangt at jeg skulle godta alt fordi han tjener mest.

Det skinner veldig gjennom slik du skriver at du faktisk mener du skal høres mindre hjemme hos dere fordi han betaler mest. Syns det er trist at du har en så dårlig selvfølelse.

At han betaler for at du skal kunne studere er hans valg og noe som gagner felleskapets fremtid. Det betyr IKKE at han er mer verdt enn deg, eller skal høres/respekteres mer enn deg!!

Og som svar på ditt spørsmål. Man gjør seg opp meninger om enkeltes menn på bakgrunn av det de skriver(naturligvis siden vi ikke kjenner mennene), svarene vil da basere seg på det som er skrevet om personen tidligere. Er det bare negative ting som er skrevet vil naturligvis svarene være deretter.

Til slutt vil jeg si ut i fra det jeg har lest om din mann at til tross for at mannen din tjener godt er han slett ikke noe prakteksemplar ut i fra dine beskrivelser. (Og ja, jeg vet at ting blir skrevet i sinne noen ganger og at ting ikke kommer like objektivt frem, men likevel).

Skrevet

Skjønner hva du mener :) Vi har alle ulike måter å organisere livene våre på. Noen deler likt på alle oppgaver, mens andre fordeler annerledes. Alt etter hva som passer den enkelte familie.

En mann som ikke yter alleverden på vaskerommet eller ved kjøkkenbenken, tar det nok ofte igjen på andre områder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...