Gå til innhold

Hei.. refluks... svare er dere snill... svar... desperat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la inn en tråd her tidligere ang at jeg er bekymret / frustrert.

http://www.barnimagen.com/forum/thread/137692364

Og nå etter å lest litt (til kl 03.30) er jeg bekymret for at jenta mi kan ha refluks... mann blir jo litt preget når man leser slikt.

Men vær så snill å svar på noen spm...

-Kan det komme sånn plutselig? hun er 3 mnd og har kun fått mme. Litt mm i starten.

-Kiropraktor som mente hun hadde tydlige tegn på kolikk.

-Kan paracet lindre? For lillemor roer seg etter å ha fått paracet.

-Hva er typiske tegn, hva bør man se etter?

-Hun gulper ikke mye, litt gulp i munnvikene en gang i blant og litt på mamma etter frokost. Men når jeg tenker meg om så har jeg lagt merke til at hun får slike oppstøt/gulp men svelger unna... ikke lagt merke til det ofte men husker å ha sett det.Aldri tenkt over det før jeg har lest i kveld. Men hun har aldri vært sutrete i den forbindelse eller skreket.

-Hun har hele knyttneven i munnen, og tygger på fingrene sine...

Vi tror jo denne plutselige matnekt'n skyldes at tenner er på vei... vi ser et lite riskorn på vei opp.

Hvis dere leser det andre innlegget mitt så ser dere litt ang hvilke symtomer hun har men som kan forklares(?)... Hmmmm!!!

Vær så snill svar... må vite litt hva v skal se etter og hva vi bør gjøre.

Nei, huff.. nå må jeg legge meg... blir gal av denne lesingen, har jo plutselig alt av sykdommer hele familien nå:) hehehhehe!!

KOKO i hodet nå...

-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg tror neppe ditt barn har reflux-problem. Mitt barn har ikke krevd mat siden det var 2 mnd (begynte da med dienekt og flaskenekt), har kastet opp og gulpet, men har ikke reflux. Er nå 11 mnd og spiser ikke enda. Får ernæringstillegg som kjøpes på apotek.Mange barn har noe umoden lukkemuskel frem til 1-års alder.

Les mer om spiseproblemer her:

http://www.knappenforeningen.no/3/

Problemet deres kan skykdes at barnet nå er på en alder det er interessert i sine omgivelser, kolikken eller tannfrembrudd mm.

Skrevet

Kjære deg. Jeg er sykepleier. Hvis du har så mange spørsmål suynes jeg du skal ta det opp med en lege. Dette er et kjempefint nettsted, men husk at folk sitter hjemme og kan skrive akuratt hva de vil her inne. Du kan ikke stole på at det du får til svar er riktig. Neon kan tom bare finne på masse vås....

Ellers kan jeg iallefall svare på dette:

- snuppa mi er 3 mnd, hun gulper og svelger unna som bare det. Svelger så tårene står i øynene hennes av og til:)

- hun tygger veeeldig på hendene sine for tiden. Dette er visst helt normalt. De er iferd med å oppdage hendene sine. De har også et enormt sugebehov. Hun suger sef fast i armen min osv. Eller hun er iferd med å få tenner.

- Dersom dere ser at hun får tenner kan jo dette gi nedsatt matlyst, feber osv.

Slapp HEEEEELT av, pust inn og ut og nyt at babyen din er frisk som en fisk:) Skjønner deg godt altså, hadde selv fått panikk hvis minn baby plutselig ikke ville ha mat.

Skrevet

Ring HS på tirsdag og få litt hjelp. Kna hende babyen deres merket at dere blir stresset også ender det i en ond sirkel? HS kan helt garantert hjelpe dere :)

Da får dere sikkert oppfølging ifht vekt osv.

Skrevet

Tror ikke babyen din har Refluks.

Symptomene er at det er sprutbrekninger for hvert eneste måltid.

Lite eller ingen vektoppgang.

Blir slapp.

Kolikksmerter

Våkner opp til flere ganger om natta

urolig

Vår baby har refluks, og har alle disse symptomene.

Skrevet

Tusen takk alle sammen for sikkelig svar:) ble beroliget om at det er vanlig! Idag også har hun spist bra... litt sutring før hun godtar flaska, men så er det å sluke i seg meste parten!

Tusen takk!!:) Ble gla nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...