Gå til innhold

Elias er ikke i form


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har endel symptomer.

I verste fall er det leukemi, i beste fall en kraftig infeksjon.

 

Og siden det ikke er akutt, må jeg kontakte fastlege for å få tatt blodprøver, vente en uke på svar og så evnt få henvisning.

 

Legevakta kunne ikke ta andre blodprøver enn blodprosent.

Tok ikke engang CRP.

 

Så da sitter jeg her da.

Og får ikke kontaktet legen før tirsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tok de ikke CRP? Det er noe av det første de gjør her,for å evt utelukke infeksjoner..

Skrevet

prøv legevakta imorgen..det har jeg gjort flere ganger etter at de har vaktskifte.....ikke noe særlig å gå hele denne lange helgen å tenke.............lykke til!

Skrevet

Nei, det var det da.

 

Skrevet

Nei uff :( har han vært dårlig lenge da? er det legen som sa det kunne være leukemi?

 

Det er jo helt latterlig om de mener det kan være kreft at dere må vente på å få time hos fastlegen! Da burde de jo ha sendt dere til sykehuset med en gang :-S

Skrevet

Er ikke legevakten som avgjorde dette.

Det var barnelegen på Ullevål.

 

Han er i "greI" form, derfor har det ingen "hast"

Skrevet

Oi, ønsker god bedring!

Ville tatt han med på legevakta en gang til..om han ble sykere.

Noen ganger må vi foreldre mase og mase for å bli hørt.

 

 

Skrevet

Han har hanglet lenge, men nå kommer det flere og flere symptomer.

 

De i bhg nevnte at de hadde sett samme tilfellet før, og at denne hadde dette.

 

Derfor ringte jeg legevakta som sa jeg måtte komme ned.

Men de kunne jo ikke gjøre noe.

 

For er det leukemi, har han den kroniske versjonen og ikke akutt versjonen.

Derfor må det gå gjennom fastlegen

Skrevet

Fått beskjed om å komme igjen om han blir verre

Skrevet

hmmm..da er det verre med...jeg har ofte komt utfor turnuskandidater som stiller diagnoser over tlf...da har jeg ofte ringt oppigjen etter vaktskifte..men siden det er sykehuset som har bestemt dete r det vell lite å gjøre....må bare pørve å ikke tenke det verste,selv om det er enklere sagt enn gjort.............håper ting ornder seg og at det "bare" er en bagatell....er så forferdelig når de små hjelpesløse blir syke!!!!

Skrevet

Og det må du bare gjøre. Ofte de tar flere prøver da.

Skrevet

Da må de overtale barneavd på Ullevål.

 

 

Skrevet

Uffa :(

 

Men har han ikke Astma?? Har hørt at noen astmaunger får det så ille at de kan få leukemi liknende symptomer :-S, vet ikke om det stemmer men jeg mener å ha hørt det hvertfall..

Leukemi har visst mange diffuse symptomer som man kan få ved maaange andre sykdommer også, så ikke ta sorgen på forskudd..

 

Skal krysse fingrene for dere jeg, mest sannsynlig er det jo ikke noe farlig! Men det må være utrolig ekkelt å gå å vente på den måten :-S'

Synes det er forferdelig at denne legen ikke forstår hvordan det er å måtte gå å vente sånn...

 

Masse lykke til til mammaen og god bedring til lillen :)

 

Skrevet

Ja jeg vet at det kan være mye rart.

Det er det som er så dritt med disse symptomene her.

 

Jo han har astma, og har slitt med dette i hele vinter.

Blir liksom aldri frisk.

+ at andre symptomer hagler på, så er det jo noe galt.

 

Skal sjekke ut litt ang om medisinen kan gi sånne symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...