Gå til innhold

ammoniakklukt- er det tøybleier eller UVI?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har netopp flyttet og har nå kjent litt stram lukt av tøybleiene når gutten min har tisset seg ut. Lest et sted at det kan skyldes "hardt vann" og dårlig skylling. Noen andre som har erfaring med dette? Lukter det faktisk gjennom klærne hans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han får ikke i seg for lite vann da?

Det er jo ganske tørt om dagen:)

Skrevet

Nei, han ammer flott og tisser bra.

Skrevet

Det kan ikke være at bleiene er fulle av såpe? Prøv å vaske de en gang uten noe såpe og se om vannet skummer? Det kan også hjelpe med en kokvask (90 grader i maskin, ikke koke på komfyren!) ;) Mange sier også at Blenda sensitiv flytende er det beste vaskemiddelet. Flytende Neutral er ikke like bra på lukt visstnok...

Skrevet

Takk for svar. Skal prøve annet skyllemiddel. Bruker Neutral pulver og mykemdl nå.

Skrevet

Bruker ALDRI tøymykner/skyllemiddel på bleiene!!!

Skrevet

Det skal ikke brukes skyllemiddel på bleier, det nedsetter sugeevnen i tøyet. Jeg har tenkt å kjøpe tøybleier så jeg har nettopp saumfart nettet etter info om tøybleier.

Kan du ha puttet for mye tøy i maskinen slik at den ikke har fått skylt skikkelig?

Er maskinen din gammel?

Jeg syns Neutral er et ganske dårlig vaskemiddel, har ikke prøvd det på bleier da, men syns det tar lukt og flekker dårlig. Omo er også svanemerket, hvis du tenker miljø.

Men tøymykner er fy-fy uansett.

Skrevet

Dette er ikke et sted for sarte sjeler, her fås det hard medfart..!:)

jeg bruker en skvett tøymykner fordi jeg synes at bleiene blir så vanvittige stive. Når min kjære vasker en sjeldnen gang glømmer han seg alltid og heller på, og resultatet er myke og gode bleier..

Bruker nøytral fordi det er mye allergi i fam., og da er det godt for å hindre en evt utvikling av det.

Skrevet

Hard medfart fikk du vel ikke?

Men du må ikke bruke skyllemiddel, det ødelegger absorpsjonen og er med på å lage vond lukt. Dette vil muligens over tid ødelegge absorpsjonen i tøybleiene, og de vil slutte å absorbere.

Neutral har jeg ikke noe imot, her bruker vi bare vaskenøtter, men som sagt. Veldig viktig å droppe skyllemiddelet.

Skrevet

Hvor gammel er gutten din? Jo eldre gutter blir jo strammere lukt blir det av urinen. Gutten vår er 2 nå, og vi vasker alle bleiene på 90grader med forvask først for å få bort lukt, det er ikke alltid det holder.

UVI - urinveisinfeksjon lukter vel ikke ammoniakk, men en litt annen "vammel", ubestemmelig lukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...