Gå til innhold

Navnet August....

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min har forelsket seg totalt i det, jeg klarer ikke helt å bli fortrolig med det...

(Jeg vet noen har barn som heter det her, det er ikke vondt ment!)

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er ganske fint, jeg.Har vent meg til navnet da det er flere som heter bare August eller har det navnet som mellomnavn i ungenes barnehage

Skrevet

Ja siden du spør så;........... jeg synes ikke det er pent!

Skrevet

lille minisjef i magen har allerede fått navnet, så vi liker det selvsagt veldig godt, så passer det sammen med navnet til storebroren også:) Det er jo smak og behag, og min far, av alle mennesker, jobber veldig for å "øve" seg på dette navnet. Hvis noen sier at "når August kommer", så sitter min far der og mimer navnet, og øver seg....

Hvis du ikke er fortrolig med det, så synes jeg ikke du skal velge det. For oss er det det eneste navnet vi enes skikkelig om.

Skrevet

Kjempe flott! Kjenner en skikkelig flott liten gutt som heter det.

Skrevet

Liker det ikke..

Skrevet

ja... på en måte er det pent, men jeg liker det bare ikke...vet ikke hvorfor....andre forslag mottas med takk... ingen på navnetoppen, det er vi enige om...uvanlige navn..

Skrevet

Jeg skulle inn her for å kommentere navnet Angus, som jeg leste når jeg leste overskriften din. Det syns jeg nemlig ikke var særlig pent!

August er mye penere, men ikke helt etter min smak det heller. Jeg får Jens August asosiasjoner, og det er ikke videre positivt, hehe..

Skrevet

Det argumentet var faktisk avgjørende føler jeg :)

takk!!

Hehe, Angus? hm... pent... neida! :o)

Skrevet

Hehe.. Ikke alle er cæsar(smug)tittere da, hehe.. Men jeg er :)

Skrevet

Erland

Peder

Abel

Johannes

Erling

Edvard

Vet ikke hvilke type navn DU liker men dette er mine favoritter:)

Skrevet

Hadde det ikke vært for hotel cæsar hadde jeg synes navnet var fint. Hehe...

Skrevet

hehe.... ja kanskje..

jenny-penny: takk, edvard heter min første :o)

Skrevet

EGENLIG så synes jeg det er et navn som klinger fint i ørene.. (Jeg ser ikke på hotell cæsar jeg da :) )

Skrevet

Sønnen min heter August - og jeg syns det er det mest nydelige navnet (selvfølgelig;-)

men vi får bestandig skryt over navnevalget.

Omtrent alle "nye" kommenterer hvor pent det er men jeg tror noen må venne seg til et gammelt nytt navn. August er seks og et halvt år og da var det veldig uvanlig å gi det navnet:-)

Heie mannen din:-)!!!! Ha ha.

Skrevet

Jeg hadde en bestefar som het Karl August, og han var født 11.08:-) Samme dato du har termin ser jeg:-)

Så August er for meg navnet på en gammel mann..

Skrevet

Det er et stilig navn! Herlig at ikke alle tenker bare på disse pop topp navnene.

Kjenner en mann som hetet det, og hans lille sønn har arvet det som mellomnavn. Ungen til datteren min sin lærer heter det også fikk jeg høre her en dag. Så det begynner kanskje å bli nr 1 det og .....

Skrevet

Jeg synes det er et fint navn på de Augustene jeg kjenner =)

Det er litt staselig! Og så digger jeg at ikke alle må ha "in-navn-akkurat-nå-navn"!

Jeg kunne ikke hatt August til noen av mine gutter - men har allikevel navn som er i samme sjanger (nei, lystigkurre der ute - de har ikke de 11 andre månedene som navn.)

Men det er viktig at begge foreldrene er fortrolige med navnevalget!

Skrevet

Jeg har en venninne som har en gutt som heter August. Synes det er ett fint navn og han passer til å hete det.

Selv ville jeg ikke kalt mine barn august men det er smak og behag. Selve navnet er jo fint:)

Skrevet

Hvis du ikke klarer bli fortrolig med det, og mannen din elsker det, så må dere kanskje inngå kompromisset jeg og mannen min måtte ta. Jeg kunne egentlig ALDRI tenkt meg å la gutten vår få navnet han ville. Men det betydde faktisk allverden for han, da det var et cherokee navn fra bestemorsslekta hans. Og jeg ga meg, men det ble mellomnavnet hans.

Det er ingen andre i hele Norge som heter det.

Jeg er enda ikke fortrolig med navnet, men så brukes det aldri til hverdags-Kun på papirer.

Så kanskje August kan være mellomnavnet?

Da får dere begge to være med på og bestemme =o)

Skrevet

Mye hotel Cæsar-fans her, gitt! :-)

Jeg har en August, men jeg ser heldigvis ikke på Cæsar, så jeg slipper å tenke Anker-Hansen hver gang jeg ser tassen. Min er oppkalt etter en av tidenes kuleste romanfigurer, nemlig August i Landstrykere av Knut Hamsun. De bøkene var også et sentralt samtaleemne første kvelden jeg møtte pappaen hans, så da blir det jo ekstra spesielt.

Men jeg kommer fra nord, og uttaler ikke navnet som måneden august, men AUgust.

Scorpiologi: Så du har en som heter Edvard, er han oppkalt fra Landstrykere, han også?

Skrevet

Jeg tenker på tremenningen min når jeg hører navnet, han er verdens nydeligste lille gutt på 4 år så i mine øynet er det et kjempe flott og sjarmerende navn :)

Skrevet

Synes August er et flott, staselig, stødig og nydelig navn. Vil gjerne bruke det selv om lille i magen er prins :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...