Pocoyoツ Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Hvor gammelt var barnet da det kom til dere? Har dere barn fra før? Alder? Vi leker litt med tanken på å bli fosterforeldre når lillesnuppa er blitt litt større (4mnd, storebror er akkurat fyllt 3 år) men vi kjenner ingen som er fosterforeldre, og er ikke helt inne på hvordan dette "foregår", om dere skjønner.. Er det noen som har tips, råd?
Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har aldri vært fostermor, men jeg har vært fosterbarn. Iallefall la barnet føle seg 100% inkludert i familien, og ikke lat som om du bryr deg om det, dersom du ikke virkelig gjør det. For det føler barn veldig godt. La barnet få et fint rom, med mange plasser til tingene sine. Legg litt arbeid i å gjøre det hjemmekoselig for barnet. Vis interesse for barnet. Følg opp ofte på skolen. Gi mer ros enn du vanligvis ville gjort, da disse barna ofte er sultne på kjærlige ord og ekstra omsorg. La det få et kjæledyr,om det er et stort ønske. La barnet få besøk ofte av familien sin, om det er positivt og anbefalt av myndighetene. Husk alltid på at det er ikke barnet som er problemet. Som regel trengs fosterhjem fordi barnets familie ikke er funksjonelt. Jeg har så mange sørgelige opplevelser, men også mange gode i forbindelse med min egen fosterhjemsopplevelse. Det aller tristeste var at jeg ikke fikk lov til å reise til begravelsen til mormor. Det kommer jeg liksom aldri over... Vel,jeg vet det kanskje var andre råd du ville ha, men dette var iallefall noen innspill fra meg. =o)
Pocoyoツ Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2008 Å få tips fra et fosterbarn er jo nesten det aller beste! Tusen takk! Her var mange viktige punkter, denne listen skal jeg ta med meg videre i tankeprosessen
Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Du kommer langt med ærlighet =o) Som man gjør med alle barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå