Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå har jeg mistet stemmen min.. Har hatt skikkelige hosteanfall hele dagen, blir helt kvalm når jeg må hoste, og føles nesten som jeg hoster ut ungen... Har termin den 15.e.. Hvordan skal dette gå da? Tenk å ikke kunne skrike under fødselen.. og plutselig få hosteattakk mitt i en rie.. Rare plager man skal få da.. Kan ikke ringe inn til føden en gang jo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Føler virkelig med deg. Jeg har selv vært syk i 2 uker, og livredd for å føde mens sykdommen har vært på sitt drygaste. Man er jo helt mørbanket og har vondt i hele kroppen!

Etter noen dager har det fulgt en uke med intense hosteanfall. Og ikke kan man ta hostedempende som gravid heller, da alt inneholder morfinliknende preparater eller alkohol...

Håper du raskt blir frist slik at du kan hyle ut, hvis du har behov for det uner fødselen! :-)

Skrevet

Takk for medfølelsen! Er litt bedre i dag, men må unngå å snakke merker jeg, tror også at jeg bygger på en skikkelig forkjølelse her, veldig gunstig må jeg si. Høres ut som du ikke har hatt det helt prima selv heller, håper det gir seg snart! man vil jo ikke være syk og føde samtidig, men vil jo også bli ferdig med det her, og få ungen ut.

Og man må jo kunne skrike det man kan under fødselen.. Sist fikk jeg beskjed om å skrike mindre, og bruke de kreftene på å presse isteden.. hehe. Å ha kraxestemme før man ska føde, er jo også litt spesielt.

Skrevet

Jeg har også hostet og hostet de siste ukene, det har gått utover søvnen i STOR grad! Jeg har ringt både fastlegen og legevakten + at jeg har vært hos legen, og jeg får lov til å ta solvipekt hostesaft, den som er reseptfri på apoteket. Det står på den at det ikke forekommer fosterskader ved bruk under graviditet, men må likevel rådføre seg med lege. Og det gjorde altså jeg...kanskje et tips til andre som sliter med "vårforskjølelse hoste"...snakk med legen...for det er vondt å hoste så mye når man er gravid i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...