Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Lillemor har begynt på det nå. Noen som har erfaringer med det? hvor rask virkning, bivirkninger osv? Hvor gammelt er barnet?
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Sønnen min på snart 4 fikk bricanyl da han var forkjølet sist fordi han var skikkelig tett i brystet og hostet mye. Han ble mye bedre bare i løpet av et døgn og hosten var borte etter noen uker. Jeg registrerte ingen bivirkninger. Forøvrig bruker jeg bricanyl selv hver dag og har gjort det siden jeg var 10 år, og har aldri hatt bivirkninger. Riktignok er det forskjell på meg og en baby, men jeg ville bare si at så lenge man overholder anbefalt dosering, tror jeg det er et "ufarlig" medikament.
Tieran Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Minstemann begynte med dette før han var året. Virket veldig raskt, men kunne være litt av en prøvelse for det lille barnet med den store maska! Skulle jo holde masken over munn og nese og passe på at han pustet 10 ganger. Lille poden skjønte jo ikke at dette var til hans eget beste. Glad vi er ferdig med det:) Merket ingen bivirkninger da det sto på..
Pocoyoツ Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Sønnen min på 3 har brukt bricanyl fra tid til annen det siste året. Han bruker ikke maske, dette er flytende, og han får det med engangssprøyte. Den virker utrolig raskt, har mye bedre erfaring med bricanyl enn effedrin.
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Glemte å si at sønnen min ikke fikk sånn maske, men flytende bricanyl. Skjønner at maske kan være en prøvelse ja.,
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Mini her ble spinnvill av det og sinna! Men, d hjalp:)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2008 ok. Eldstegutten får flutide og ventoline med maske. Lillemor fikk flytende bricanyl i dag.. ikke så lett å få det i henne da hun spyttet det ut igjen, vi prøvde på nytt da og fikk det i henne, virket som det hadde rask virkning. Men hun har vært veldig sutrete i ettermiddag etter at hun fikk det. (mulig det var fordi vi var i selskap og hun er veldig sjenert, vi får prøve igjen imorgen). Hun er 11 mnd. Men lurte på, er det på samme måte som ventoline at man bruker det til symptomene gir seg og så kutter det ut, eller? Legen skrev bare antall ml og antall ganger daglig.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2008 Bruker dere den nå og da? Eller kun som "kur"?
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Vi brukte den kun som "kur" ihvertfall. Fikk vel ingen konkrete tilbakemeldinger for når vi skulle slutte, men vi slutta å gi han det når symtomene var borte. Han har vært frisk siden. Så vi får se om det blir nødvendig med en ny kur ved en senere anledning...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. mai 2008 Ok, for eldste tar ved anfall og under infeksjoner, men det er jo andre typer astmamedisiner.
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 9. mai 2008 #12 Skrevet 9. mai 2008 Ja, det kommer vel an på graden av sykdom også. Om hun blir verre når dere slutter, eller om det blusser opp ved infeksjoner, så kan man kanskje vurdere en ny "runde"? Kommer an på om det er astmatiske tendenser eller "kun" tett bryst som gjør at hun har fått bricanyl. Jeg har tatt bricanyl hver dag i 20 år og blir potte tett tvert jeg slutter, men det skyldes astma. Om datteren din ikke har astma, er det kanskje ikke nødvendig med gjentatte behandlinger? Men hva vet vel jeg? Hehe, dere får prøve dere frem! Lykke til ihvertfall, og god bedring til jenta di! :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. mai 2008 Ok, de har barneastma begge to.
lÅktiHaUDe Skrevet 9. mai 2008 #14 Skrevet 9. mai 2008 Mi fikk Bricanyl fra hun var ca 4-5 mnd gammel. Har aldri sett noen bivirkninger annet at hun ble bedre Nå får hun Airomir, Seretide, Ventoline og Atrovent fast hver dag. Enda så mye medisin så merker vi ingen bivirkninger heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå