nygift med spire i magen nr2 Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Huff syns dette er veldig flaut, men jeg spørr dere alikevel jeg... Jeg har begynt å slite veldig med hemorider... har ikke ville gjort noe med det da jeg syns det er så flaut, men nå holder jeg på å klø meg ihjel... er det flere som er plaget med dette ?Er det farlig? Tenkte jeg skulle på apoteket å få noe for det i morra, er det noen som vet hva jeg kan kjøpe ? Så slipper jeg å spørre så mye der nede... Takker så mye for hjelpen
Januarbaby2014 Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Hei. Du kan ta sheriproct eller alcos anal. Begge er reseptfrie!
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2008 takk, takk... og dette er noe vi gravide kan ta uten problemer ? (Syns det er så innmari mye vi ikke kan bruke. )
skatten kom i mai :) Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 ac3 og alcos anal kan vi iallefall bruke
Tungt med to Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Jeg bruker alcos anal nå, men kan ikke si jeg merker den store forskjellen. Det kommer vel av at det er mye nedtrykk nå på slutten av graviditeten. Både jordmor og homeopat sier det er lite som vil hjelpe før etter at man har født. Etter fødselen kommer jeg til å prøve akupunktur eller noe homeopatmedisin for å bli kvitt faenskapen. Leste forresten i et ukeblad i dag om ei som anbefalte å dynke med rødvin 2-3 ganger pr dag, og at hun da ble kvitt det på relativt kort tid. Det var visstnok et islandsk "kjerringråd".
lykkeliten i magen Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Hallo! Jeg våkna med ei "drue" i rævva to uker før fødselen denne gangen... Kjempegøy - not... Jeg grudde meg i hel til å presse, var livredd rakkaren skulle vokse seg stor og stygg, hadde dårlig erfaring med slike fra forrige fødsel. Jeg hadde ei fantastisk jordmor som rett etter fødselen sprayet den med bedøvelsesspray og da jeg kom opp på barsel så fikk jeg en fantastisk effektiv salve - sheriproct. Etter 1 uke var den borte vekk!!! Prøvde ac3 og alcos anal før fødselen, men de virket ikke på meg. Lykke til! Og en ting til -- du trenger ikke å være flau over dette - jordmødrene har sett dette mer enn en gang. Si heller i fra dersom det plager deg at de vil se dem. Ha litt galgenhumor, da blir det ikke så innmari pinlig og klamt. Jordmødrene sier jo ikke så mye dersom du selv ikke nevner den, for da forstår de vel at det er litt ømt tema for deg?
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2008 Tusen takk for alle gode svar Var på apoteket idag og spurte faktisk etter hjelp, så imponert over meg selv...! Jeg har kjøpt den alcos anal, og håper det hjelper, men man vet jo aldri. Men liker å være optimist Men hva kan "faren" være med disse stygge hemoridene under fødsel ? Blir de da enda vondere ? Er helt grønn på dette området her merker jeg....
M*A*S*H* Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 De kan blir vondere/større etter at man har presset ut barnet. Kjøp med deg scheriproct eller xyloproct salve og ta med på barsel. Disse salvene inneholder kortison og skal ikke brukes lenge sammenhengende, men er helt ok for kortere "kurer" og er veldig effektive. Alcos anal er "snillere" - kan brukes lenge - men er ikke så effektiv. Fin å bruke fram til fødsel. Pass også på å be om duphalac/laktulose på barsel så du ikke får så vondt første gangene du skal på do etter fødselen. Ikke vær flau, nesten alle gravide har litt problemer med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå