Gjest Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Sønnen min på ti måneder er blitt helt umulius på å legge seg! Før la jeg han halv åtte og han sovnet med en gang. Nå nekter han å legge seg, står i senga og strassgråter til jeg tar han opp, slik har han vært hele uka. Burde jeg la være å ta han opp og heller la han stå å trasse fra seg eller skal jeg ta han opp eller hva.. Er det noen som har noen gode råd å gi? Jeg få null anledning til å få gjort noe som helst her hjemme fordi han ikke sovner før i ti tiden og likevel våkner seks på morgenen..
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Det var engang en tråd her til ei med nick "sliten" med MASSE gode tips. Prøvde å finne den, men jeg er ikke så flink til å søke opp gamle innlegg. Skulle hatt det selv også ..... Hvordan sover han på dagen? overtrøtt? sovet for mye?
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Skjelden smart å ta han opp iallefall. Da har han "vunnet". Men du må jo høre etter om det er trass eller om han griner fordi han har vondt selvfølgelig. Det er ikke noen tenner på gang da? Jenta vår er 9 mnd. oh har sovd fra sju til sju uten problemer, men den siste uka har hun vært på bærtur hver kveld. Men i dag så jeg jo hvorfor. Det har kommet frem ei tann! Smørte på Dentinox og i kveld gikk det flottings!
Alba44 Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Jeg vil anbefale deg å prøve BabySafe-nattpose. Etter mye prøving frem og tilbake her, så er det sjelden noe problem med legginga/sovinga her. Gutten min er 11 mnd og sovner som regel raskt og sover som oftest til 6-7. Uten den så har han vansker med å roe seg( hopper og leker i senga), sover han urolig og legger seg med nesa langt nede i madrassen( det har bekymret meg!). Så; vi har nå 2 stk poser i merke BabyDan som er veldig gode og myke. Virker som han føler trygghet med å sove den også ) Kjenner du til disse posene?
Misti Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 du burde ikke ta han opp, ville kanskje gjort det om han var velig hysterisk. men du må huske det er varmt, det kan jo kanskje han noe med saken å gjøre? kanskje kle av? bare ha en truse å t-skjorte? og bare legge dyna over bena? Vi brukte en mild skrike måte for å få sønnen vår til å sove å nå elsker han å ligge i senga si og kommer seg ikke oppi fort nok. om du velger å la han skrike må du være konsekvent, gå inn hvert 5 min å etter hvert kanskje drøye et min lenger. tilby vann når du kommer inn. legg han ned å si noen rolige ord å gå utigjen . en tung periode. sender litt styrke
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 han sover to små dupper på dagtid, har alltid gjort det, han er veldig trøtt når jeg legger han men skal likevel ikke sove, står først å roper heija ett kvarters tid før han begynner med trassing, er superblid tvert han får komme opp:S Er heller ingen tenner på gang så vidt jeg kan se. Er heller ikke for varm, han sover i kun bleien ellers blir han hysterisk fordi det er for varmt, mer enn det går det jo ikke å ta av han egentlig;) Men den posen hørtes smart ut, for han er jo trøtt men står å tramper i senga og legger seg med nesa i madrassen og styrer og oier, trekker i gardinene og kaster smokken i veggen osv.. Men hva koster de disse posene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå