V.I.Bebbi er gravid Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Hei,hvordan går det? Har du begynt å kjenne noe... bivirkninger? Jeg så vi startet samme dag,jeg skulle egentlig begynne på mandag men ble tirsdag pga sen levering av medisinene.(det gikk visst fint) Jeg kjenner ingenting ennå,hadde litt hetetokter i går kveld,men kan være for at jeg hadde vært ute i sola hele dagen.... Ellers er jeg utrolig(overaskende)godt humør...hehe kommer vel andre toner om noen dager tenker jeg..."ler høyt"
Håper_78 Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Hei V.I.Bebbi! Koselig at du spør. ;-) Jo, jeg sprayer, jeg. Begynte 6. mai. Nå må jeg opp hver morgen kl. 6.30 og spraye - har alarm på mobilen så jeg skal huske det. ;-) Kjenner egentlig ingen bivirkninger - og da blir jeg selvfølgelig redd for at jeg sprayer feil, at dosene blir for små eller noe... Ekspert på bekymringer... Og en gledelig nyhet oppi alt. Vi fikk svar på kromosomprøvene og alt var normalt! Er så lettet! (ventet på svaret i 11 uker ....) Skal begynne på spray 28. mai - blir veldig spennende. Godt at alt går bra med deg også. Nervepirrende med medisinene da - men godt at forsinkelsen ikke ødela noe for forsøket ditt. ;-)
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2008 Ja det blir veldig spennede dette...Jeg sprayer halv ni så jeg slipper å stå opp sååå tidlig som du...hehe Har på alarmen på tlf hver morgen jeg også... Jeg skulle egentlig spraye kl 8 men medisinene kom litt over ni den morgenen,så da har jeg hver dag tatt den litt tidligere før så jeg kom ned til halv ni.hehe Jeg gjør alt for å få dagene til å løpe i en fart forbi,og nå har det jo alt gått en uke...;D Jeg er veldig redd for at jeg gjør noe galt,noen ganger kjenner jeg mer i nesen enn andre ganger...da blir jeg redd jeg ikke har fått nok osv.. GRATULERER med positive/glade svar på prøveneHva slags spray skal du begynne på da?eller mente du sprøyte?Jeg begynner med sprøyte den 28 hvertfall.. Men at du har måttet gått så lenge og ventet på svarene er jo ikke "mennesklig"..Når jeg ringte sykehuset for å spørre etter medisinene mine,og de ikke hadde fått blodprøvesvarene mine ble jeg SKIKKELIG REDD.Da trodde vi alle at alt kom til å bli utsatt og at jeg måtte igjennom masse prøvegreier...Men alt var bra,legen hadde sendt svarene til et annet sykehus*rister på hodet* Vi får holde hverandre oppdatert(hvis du vil) er så spennende når vi er likt i løpet... Jeg har fortsatt bare svettetokter på kveldene ellers kjenner jeg ingenting.. MVH
Håper_78 Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Vil gjerne at vi holder hverandre oppdatert. Godt å kunne dele både gleder og sorger gjennom prosessen med noen som vet hvordan man har det. ;-) Og det er sprøyter jeg skal begynne med den 28. mai - en liten skriveleif. ;-). Så da er fremdriftsplanen vår helt lik. Når skal du inn til ultralyd? Jeg skal inn 5. juni .... og det kræsjer selvfølgelig med noe jobbgreier. Så her må det kokes opp en unnskyldning.. Når burde man egentlig få blødning etter å ha begynt på spray? Her er det ikke kommet noe enda hvertfall..
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2008 Hehe ja jeg skjønte egentlig at du hadde skrevet feil... Ja det er så godt å ha noen å følge med oppi dette,også at vi ligger ann helt likt da,så gøøøyyy.... Jeg regnet ut at jeg skal egentlig ha mens nå til helgen,har hatt litt mensmurringer i dag og når jeg tørket meg i dag så var slimet noe ferskenfarget...hmm så da kanskje det er på tur. Vet heller ikke hvordan mensen er under denne sprayperioden heller... Jeg skal inn på UL den 6juni...Jeg har gudsjelov fri,men ikke uken etter hvis alt går som det skal og vi skal inn på uttak og insetting.Men har planer om en veldig stygg feber og greier de to dagene jeg skal jobbe...hehe Jeg kan ikke si jeg har oppkast som jeg hadde tenkt for da er det noen på jobben som skjønner det eller misstenker at jeg er gravid.Uff ikke greit det her... Jeg gleeeeeder med og gruer meg like mye,er så uvirkelig/merkelig følelse liksom....
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2008 Fikk mens for fult i dag... håpet det skulle bare komme litt...hehe.Har det kommet noe hos deg ennå da? Også så menssmerter som jeg har
Håper_78 Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Ikke kommet noe her enda... Men jeg kjenner noen kjente symptomer på at det er på vei. Rart, kjennes ut som en helt vanlig mens er på vei. Trodde det kanskje var annerledes når man sprayet, jeg..
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2008 Jøss,ja det trodde jeg også.Jeg har hatt skikkelig mens.Har det fortsatt også:(Må opp om natten å ha i meg paracet pga smertene,mere smerter nå enn til vanlig:( I dag har det gått greit for da har jeg ikke kjent noe så håper det er stopp snart. Jeg rev av etiketten på sprayflasken i sta for å se hvor mye det var igjen,for de har jo regnet tre flasker på meg.(en flaske pr 15dag,ca60sprut)Og i morgen er det 13dager siden jeg/vi startet og flasken er jo nesten halvfull...hehe Så har nok nok spray tenker jeg..Nå begynner det jammen å nærme seg sprøytene...Gruer meg veldig til første stikk altså,må nok dra til ei venninde av meg så hun kan sette den første..hehe
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2008 Maser jeg mye på deg..hehe Noen flere symptomer? Ikke lenge igjen nå....
Håper_78 Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Hei du.. :-) Ingen flere symptomer på meg, gitt. Merker faktisk overraskende lite. Fikk blødning i går, så da er hvertfall det i orden. Var på sykehusapotek i dag og kjøpte sprøyter. Skulle egentlig kjøpe på vanlig apotek, men leverandøren var utsolgt så da ble det jo kjempestress.. men, men... det ordnet seg. Kostet 6300 kroner! Her flyr pengene fremover, altså... Hvordan går det med deg? ;-)
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2008 oki...jeg fikk alt tilsendt samtildig så det har stått i kjøleskapet hele tiden.Fikk regning på nesten 10tusen.jaaa det er sinnsyyykt dyrt;( Skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til å gå rundt her denne mnd,30årslag,sydentur og medisinregningen+alt annet av regninger...uff nå kunne jeg virkelig tenkt meg å vunnet i lotto...Godt vi ikke ble skyldi på skatten da...hehe Godt du fikk blødning da.. Har bare litt hetetokter...har fått røde utslett på halsen som ser ut som store kviser men det er ikke noe i de så tror det er utslag fra medisinene.Leste om ei til som hadde fått det. Var bare så nysgjerrig på hvordan det gikk med deg ettersom jeg ikke kjenner stort selv.Jeg har foresten hat noen skikkelig ubehagelig stikkniniger i eggstokkområdet i dag...Har litt brunaktig utflod men vet ikke om det er fra mensen eller hva det er,var jo ferdig på mandag...
Håper_78 Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Når du nevner det har også jeg fått litt rart utlsett - men jeg har det på armen. Et lite område med små nupper som ser ut som kviser.. I tillegg begynner jeg å kjenne meg veldig trøtt.. Er jo på 3. uke på spray, så det er vel ikke så rart... Jeg kjenner også noen stikninger innimellom. Sikkert ingenting å bekymre seg for. Det skjer vel mye for kroppen akkurat nå..
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2008 Ja det er nok mye som foregår i kroppene våre nå.Oi har det gått tre uker alt ja...tiden har jo gått kjempefort... I natt begynte jeg å klø sånn i halsen/lungene.Når vi drar inn nesesprayen så er det noen ganger så jeg kjenner jeg drar en del av sprayen helt ned i lungene så det kjenner ut som det er en irritasjon nedi lungene mine nå..Har ikke tid til å bli syk nå hvis det er det jeg rugger på.... Jeg dro til fotsoneterapaut denne uken,men hun kunne ikke gjøre så mye nå ettersom jeg går på nedregulering.Men jeg skal dit igjen når jeg begynner på sprøyte,for da kan hun hjelpe igang sammen med sprøytene. Dette er ei dame som har gode resultater,det er utrolig mange som har blitt gravid etter å ha startet å gå hos henne.Jeg har ei venninde som gikk der og ble gravid som tipset meg. Hun(fotsonedamen) syns det var synd jeg ikke hadde kommet dit før. Mannen var ikke så glad for enda en utgift til,det koster søren meg 350kr for timen der.Alt koster så sinnsykt.
Håper_78 Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Håper du ikke blir syk da... Jeg går til akupunktur en gang i uken. Koster kr. 350,- det og... Hun jobber for å gjøre miljøet i livmoren best mulig, slik at egget fester seg lettere. Skal di rett før innsetting. I tillegg er det hun som hjalp meg med endelig å få normale sykluser - har litt tro på det der...
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. mai 2008 Jeg gikk på akupunktur hele fjord sommer og fikk syklus etter boken. Har aldri hatt regelmessig men etter det har jeg hatt regelmessig.Så hun hadde stor tro på at jeg skulle bli gravid ettersom jeg reagerte så bra på nålene, men ble ikke det....Håper det går for deg....;D Hadde planer om å reise bort den uken før UL men det går jo kanskje ikke så bra det i forhold til behandling.Må ringe og undersøke hvor ofte hun har tenkt å ta behandling på meg. Jeg har veldig tro på disse damene;) Hvordan er det med slimhinnene dine? Jeg våkner om natten av at det kjenner ut som sand på øynene og kjempesårt under samleie. Kjenner ut som jeg er helt uttørket.hehe
Håper_78 Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har heller det motsatte problemet. Det er for mye slim - og det er ikke bra det heller.... Det er søren meg mye som skal klaffe (!). Noen ganger lurer jeg på hvordan det i det hele tatt blir født mennesker her på jorda... Det beste er vel at vi tar ting litt som det kommer, og tar det litt med ro også. Ikke bra å bekymre seg, og tenke på for mye heller.. ;-)
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 23. mai 2008 Ja det er sant... Der er et av mine store problemer,jeg tenker altfor mye...Bare grubler over alt mulig som bare gir meg enda mer å gruble over...sliiitsomt:( Men nå må jeg ta meg sammen med det,blir så urolig inni meg.
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 28. mai 2008 Da er første sprøyten satt...er såååå stolt;) Fikk stoort sjokk da jeg så hvor lang nålen var.... Jeg satt lenge å prøvde å syke meg opp,hadde skikkelig vanskeligheter med å gjøre det.Men endelig så kom en vilje som gjorde det...hehe og jeg kjente ingen ting...hehe phu Så det der skal nok gå bra fremover... Hvordan gikk det med ditt første stikk i dag?
Håper_78 Skrevet 28. mai 2008 #19 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Det gikk bra med meg. Satte sprøyten i dag morges sammen med spray. ;-) Er ikke så redd for sprøyter, så det gikk helt fint. Men det var mye styr med å sette sammen pennen og kanyler, desinfisere ++++ Deilig det ... kl. halv syv om morgenen... I tillegg kom det ut en liten dråpe på magen etterpå, men en venninne som også har hatt prøverør, sa det var normalt og ikke noe å bekymre seg for. (så vet du det dersom det skulle hende med deg). ;-) Er det Puregon du bruker?
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. mai 2008 Jeg bruker Gonal f. Ja det var litt av et styr,så glad jeg tar det ved ni tiden.jeg var ikke så nøye å desinfiserte,Bare vasket godt med ren klut. Jeg leste om det at det var normalt at det kom ut igjen litt. Begynner virkelig å glede meg nå....og gruer meg litt..hehe
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #21 Skrevet 4. juni 2008 Hei igjen.... hvordan går det? nå sitter jeg klar til avgang opp til ul...magen begynner å blåse seg opp og er veldig stor nå..hååååper alt har gått som det skal.... du skal vel på ul i morgen???
Håper_78 Skrevet 7. juni 2008 #22 Skrevet 7. juni 2008 Hei! Jeg var på UL på torsdag. Var skikkelig nervøs før jeg skulle inn - kjente liksom mensen-symptomer og følte at noe var galt. Men det gikk kjempebra. Han mente han så 12 egg der inne (!). Er veldig lettet, og skal på uttak på mandag. Føler meg skikkelig oppblåst om dagen.. Hvordan har det gått med deg?
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #23 Skrevet 7. juni 2008 Jeg skal også ta ut på mandag,var på UL i går.Hadde kjempe masse egg og de var store nok. Ja jeg også var kjempe nærvøs,løp på do hele tiden og var kjempe kvalm.Helt til hun sa at alt var bra og at de var store nok. Begynner virkelig å bli oppblåst....ser ut som jeg er langt på vei. Måtte på butikken å kjøpe meg ny shorts for jeg får ikke på meg fjorårets..hehe Dette blir så spennende men klarer fortsatt ikke å glede meg så mye egentlig...
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #24 Skrevet 8. juni 2008 Ble utsatt hos meg,fikk tlf i går og vært på nye prøver i dag....Hadde for høye verdier,og har fortsatt litt høyere enn de hadde håpet. og de tør ikke å vente en dag til for fare for at jeg kan miste eggene.og da er de ikke sikre på om de kan sette inn igjen denne syklusen pga de høye verdiene....så nå er alt uvisst hos oss.
Håper_78 Skrevet 9. juni 2008 #25 Skrevet 9. juni 2008 Hei V.I. Bebbi Så leit .... har det ordnet seg? Hvilke verdier er det? Jeg testet ikke noe sånt... Jeg var på uttak i Porsgrunn i dag. Tok ut 7 egg. Legen mente jo han hadde sett 12, men noe av det var cyster. Litt skuffet kanskje, men jeg skal jo være glad for at jeg har egg. Trenger jo bare ett for å lykkes egentlig. ;-) Selve uttaket gikk fint - det er ingenting å bekymre seg for hvertfall. Nå har jeg sovet litt - er groggy etter de smertestillende jeg har tatt, og har litt vondt. Skal ringe i morgen og høre hvordan det har gått - kjenner jeg er nervøs allerede.. Hold meg oppdatert på hvordan det går med deg, da. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå