Gå til innhold

Dere som har skolebarn til høsten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere brev?

Skal de på besøk på skolen og sånn? Får man vite klasseliste før de begynner?

Datteren min skal begynne til neste høst (2009) og selv om det er en stund til, flyr jo tiden!! Og mamsen er nysgjerrig og spent;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått brev fra skolen ennå, men har fått bekreftelse på SFO plassen da :)

Men har fått vite om en bli kjent dag på skolen 24.mai, men det fik jeg vite om på SFO brevet.

Klasselisten fik vi etter skolestart når min elste begynte for snart 4 år siden..

Spennende ikke sant :)

Syns det er like "tøfft" nå som når min elste skulle til å begynne på skolen, er jo litt overgang fra barnehagen med masse info om hva det gjorde den og den dagen til skolehverdagen der man må få infoen fra barnet om hvordan dagen var og hva de har gjort.. Ikke alltid de har like mye vilje å fortelle om alt mulig vil heller springe ut og leke :)

Skrevet

Ja, det er råspennende!

Og tiden har bare flydd til nå, så jeg ser ingen grunn til at den skal slutte med det frem til neste høst;-)

Datteren min er ikke noe flink til å fortelle hva hun har gjort i barnehagen heller, det vil si hun sier nøyaktig det samme hver dag, hehe. Det er litt skummelt da...stooore lille jenten liksom. Skolebarn når hun er bare 5,5 år (litt mer da, født i desember.)

Men hun er så vitebegjærlig og veldig interessert i kunnskap. Kan mye og husker alt:-) Så tror det skal gå fint!!

Skrevet

Har bare fått svar fra SFO vi også, er fra meg av spenning....

Skrevet

Før jul fikk vi skjema for innskriving på skolen. I år har de vært på to skolebesøk for å treffe andre kommende førsteklassinger og et besøk der de traff rektoren, et par lærere og satt i klasserommet.

Før sommeren skal de komme en dag sammen med foreldre/foresatte. Det blir ikke en hel dag, men et par timer. I forkant av dette møtet får vi tilsendt klasselister.

Skrevet

Ok, takk for info!! :-)

Spennende å se om hun kommer i klasse med noen i barnehagen og sånn:-)

Skrevet

Vi fikk brev nå fra skolen om at det er en førskoledag i slutten av mai. Der skal de bli kjent med sin "fadder" - en som går i 6. klasse som skal ta seg av hver sin 1. klassing.

Skrevet

På skolen hos oss skal vi ha neste års 1. klassinger på besøk i 2 "dager", i 2 stunder fordelt på 2 dager, i alle fall. Den ene dagen skal de besøke klasserommet de skal bruke og de som er 1. klassinger i år, og den andre dagen skal de treffe fadderne sine, og gå over på SFO etterpå.

Skrevet

Ok, det høres jo greit ut:-)

Blir nesten litt nervøs jeg, hehe;-)

Skrevet

I noen kommuner organiserer de det slik at alle som kommer fra samme barnehage kommer i klasse sammen. Iallfall at de kommer i klasse med noen de kjenner fra før.

Skrevet

Min skal på 2 førskoledager i mai.4 timer fordelt på to dager med en ukes mellomrom.Da får de skolesekk og skal møte å bli kjent med alle de ca 40 førsteklassingene.Spennende!!

Vi har vært på innskrivning og de har fått møtt fadderne sine som hadde tegnet kosekige navneskilt til "småttisene":)

Sønnen min syntes at faddereren var så kuuuul hehe:D

Skrevet

koselige skulle det stå og fadderen uff trøtt her:/

Skrevet

Når kommer de "nye" skolesekkene for høsten i butikken tro ?

Må jo ordne en kosedag for meg og jenta mi med skolesekk og penale shopping kombinert med noe uhyre usunn mat og å kjøpe litt nytt skoletøy...

Skrevet

får dere ikke sånne orange skolesekker fra trygg trafikk da?

Skrevet

Ikke her vi bor, her har alle barna kjøpe sekker i forskjellige farger :)

Skrevet

Skolestart utstyret pleier å komme i juni=)

Har også skolejente i 2009, kikker allerede på sekker:P

Skrevet

Gutten min skal begynne til høsten. Vi fikk brev i går med innkalling til foreldremøte 2. juni og besøksdag for gutten og infomøte for oss foreldrene 5. juni. Klasselisten fulgte også med :) Må si jeg fikk litt klump i halsen og en tåre i øyekroken da jeg leste "Velkommen til klasse 1 A" Da gikk det plutselig opp for meg hvor stor lillegutten min har blitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...