Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34+5 uker i dag og symfysemålet ligger på 34, det er noe over den røde streken på skjemaet syntes det er ganske bra stort siden magen ellers er ganske "liten". Folk sier de hadde like stor mage når de var bare halveis. Kjempe glad for at magen ikke er så stor. Bare litt artig at symfysemålet er så pass stort selv om det ikke ser sånn ut. Ser ikke ut som størelsen på magen har så mye å si i forhold til symfysemålet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 34+2 og sjekket akkurat helsekortet mitt for å se på symfysemålet...Men der har jordmor glemt å skrive det opp :o

Var der igår og målte. I uke 30 var målet 28cm...jeg har heller ikke stor mage. I mitt første svangerskap var jeg enorm!

Men hun sa at gutten min var grei størrelse, og hun regnet med at han ville være ca samme størrelse som søsteren når han blir født. Hun var 3650gr og 50cm.

Skrevet

Her er også symfysemålet over snittet, til tross for at magen ikke er så veldig stor :)

Skrevet

Hadde sf-mål på 34 da jeg var 34+1. Får veldig mange forskjellige kommentarer på magen da... Er ganske spiss så den stikker veldig langt ut foran, så noen synes jeg er helt enorm, mens andre synes jeg har liten mage... Ingen kan jo si at noe ser normalt ut ;-)

Uansett - har nettopp vært på ul og fikk vite at baby veier 2349 gram, og det er akkurat på gjennomsnittet (blir omtrent 3500 ved fødsel hvis det fortsetter i samme takt). Så stort sf mål behøver heller ikke bety stor baby (noe jordmor for øvrig mente da hun målte sf-målet til 34...). Baby her er ganske lang, så kanskje det har noe å si for hvor langt opp livmoren stikker :-)

Skrevet

symfysemålet mitt er på 37 cm..

Skrevet

målene mine ligger akkurat på den røde streken. Folk kommenterer alltid at jeg er så svær, at enten må jeg føde nå eller så har jeg tvillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...