Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 kan jeg gi dattera på 6 uker både mrsmelk og mmerstatnig?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 kan jg da gi annenhvbert måltid morsmelk og det andre mmerstatnin?g
kokosyklus Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Ja, det kan du. Men husk at det er vanlig at puppene er litt "slunkne" på kvelden og at babyen vil spise hele tiden i den lderen. Det er frodi du produserer mest av den fete melken på kveldstid, ikke tørstedrikken som på dagtid. Dette er fordi babyen kal spise seg opp til natta. Jeg var skikkelig frustrert og slet med det samme. Gråt og trodde jeg ikke hadde nok melk. Samtidig bør du ta det heeelt med ro, drikke mase vann og sette av kvelden til ammng en liten stund fremover, Hvis du greier å tenke at i en uke eller to til kommer babyen din til å ta hele kvelden din til amming, så går det mye lettere. Innstillingen min var heeelt feil og jeg gråt og slet før jeg leste dette. Plutselig har jeg hatt mase tid på kvelden uten at jeg har tenkt over detm fordi innstillingen min har vært at kvelden er forbeholdt jenat mi. Hun forandret seg vel i 8 ukers alderen. Da spiste hun ikke HELE kvelden. Fortsatt kanjeg ha perioder hvor melken blir borte. Dette skjer hvis jeg er møkk sliten og lei. Da hjelper det å slå av telefonen, skru på tv og liggepå sofa og slappe heeelt av en dag eller to. Bare amme når jenta trenger det. Resten av tiden bruker jeg på å drikke masse god drikke, spise det jeg har lyst på og koe meg med et blad osv:) amtidig kan du pumpe deg litt på dagtid, hvis du har mer melk da. SÅ kan du gi det ekstra på kvelden istedet for nan. Ikknoe galt med nn da, jeg har forsøkt å gi det her også, men hun nekter å ta flaske.
KoneTilMannenMin Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 ge heller morsmelk first fra begge pupperna, så fyller du på med mme tills hon blir mett o god! prøv också å øka melkemengden din, drikk amme te, prøv å natt amma og pumpa begge pupperna samtidigt. hade samma problem førr men er mycket bedre nu lycka till
kokosyklus Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Må leggetil at jeg på den tiden ammet fra 18-19 på kvelden og med halvtimers pauser til klokka 02 før hun sovnet. Herlighet som jeg gråt og angret på at jeg fikk barn noen ganger. Så for meg et helvete fremover, men nå er det ikke lenge før det roer seg litt for deg:)
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Denne gangen så ammer jeg, første var et pumpe/mme-barn. Jeg kan fremdeles ikke fatte og begripe hva folk mener med "ammingens enkelhet". Det tar jo mye, mye, mye tid, bare selve foringen går jo gjerne 30-45 minutter, så spiser de ikke så effektivt som med flaske så de må ha mat oftere, så har du økedøgn, såre pupper, sprekker, sint barn fordi du ikke har nok melk, "ta et par-tre dager i senga", "sett av hele kvelden i 2 uker" osv osv. Nei, flaske er mye, mye enklere! Det var jo en digresjon...
kokosyklus Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 He he he...jeg vet. Synes det var et helvete å komme i gang! Forstår ikke hvordan menneskene har greid å ta over verden. Vi kommer ut som skjøre halvfabrikater og t.o.m foringen skla være trøblete. Hva gjorde cave people med såre brystvorter? De hadde iallefall ikke PureLan... De dagene jeg er sliten og griner heletiden skulle jeg øsnke jeg brukte flaske. Føler meg fanget til tider. Men enn så lenge fungerer det nå da. Den værste stria er over og i dag ammet jeg for første gng på en benk på brygga. Solbrent og stiv i nakken, men fornøyd med dagens bragd:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Hvorfor tror du at du ikke har nok melk? Det er vanlig å ha lite melk om kvelden, men den melken som kommer da er veldig fet og godt og metter svært godt! Har ikke babyen lagt tilstrekkelig på seg? Om du har for lite melk og du skal gi mmerstatning, må du alltid gi pupp først! La babyen suge en stund etter det er tomt. Det stimulerer til mere produksjon. Vil anbefale deg å gå inn på ammehjelpen.no og lese der. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå