Gjest Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Det lurer jeg også på. Har hørt at de bør virke litt interessert i do før man begynner. Vår lille finnes ikke interessert....Hun blir 2 i august, og vi tenkte (som sikkert mange andre) at sommeren er en fin avvenningstid. Men det er kanskje for tidlig? Sambo sluttet med bleier da han var 1 år.... var visst svigerfar som ordnet det, uten at han husker hvordan
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Min er 2 om en mnd, og han er heller ikke interessert. Har også hørt at de bør vise litt interesse før man begynner, men hvor lenge skal man vente? MIn sier aldri fra om full bleie, eller at han skal "på do".
silhah og emilie Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 hmmm emilie vil gjerne gå på do hun..å går hun uten bleie hender det at hun sier dodo når hun må på do..hun har bæsjet 2 ganger på do den siste uken:) tisset har hun gjort flere ganger:) hun er 1,5 da
Gjest Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Oj, så bra! Ble hun interessert i do av seg selv, eller gjorde du noen form for "innsats"?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Minste min gikk bare med trøye på i hagen på sommeren for noen år siden og vi hadde potta ute. Tok ikke lang tid for ho klarte og rekke potta fikk mye ros og oppmerksomhet når det kom noe i potta. Skal forsøke og gjøre det samme med minsten når det er litt varmere ute.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Det lurer jeg og på.. mini er 20 mnd, og jeg kom plutselig på igår at oy, det burde vi kanskje begynne med..men vet ikke helt hvordan jeg skal ta fatt på det..
lille-snupp Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 Vi begynte forsiktig pottetrening da snuppa var 1 år. Bare satt der litt og lekte når det passa seg sånn, og om det tilfeldigvis kom noe i potta var det full jubel,selvsagt uten at hun helt skjønte hvorfor. Da hun var 17 mnd begynte vi å strukturere treninga mer, slik at hun satt på potta/do (alt etter om vi var hjemme eller borte) hver gang vi skiftet bleie. Hver gang hun satt der så klemte hun ut en liten skvett, selv om hun nok egentlig ikke MÅTTE tisse, bare fordi hun elsket skryt;) Straks vi så at hun begynte å presse for å bæsje, tok vi henne under armen og løp på potta, sånn at hun skjønte at det var dit bæsjen skulle. Hun er nå 21 mnd (blir 2 år i juli), og har ikke bæsja i bleia på 4 uker nå Hun sier "æsj" og klapper seg på bleia om hun må bæsje (2-5 ganger daglig), og så holder hun seg til vi finner potta eller en do. Nå de to siste ukene har hun begynt å si "tiss" når hun må tisse, og da springer vi lynkjapt på do. Fortsatt en del våte bleier, men tenker å prøve å avvenne henne helt i sommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå