Gå til innhold

Blodpropp og atter blodpropp....


sjara

Anbefalte innlegg

For to måneder hadde jeg et lite tilfelle hvor jeg ikke klarte å lese tekst, prate eller formulere meg skriftlig, pluss at armen var i ferd med å sovne. Jeg ble testet for blodpropp og fikk i helgen svar. Jeg har leidenmutasjon, som betyr noe økt risiko for blodpropp på venesiden - som kan føre til blodpropp i lungene. Symptomene mine tydet imidlertid på blodpropp på pulsåresiden, som kan føre til hjerneslag eller hjertesvikt. Så nå er det blodfortynnende og henvisning til barnepoliklinikken for tettere oppfølging før fødslen.

 

Men det stopper ikke der....

 

To dager etter at svaret på mine prøver kom, havnet samboeren min på sykehuset med blodpropp i begge lungene. Hva skjer??????

 

Så ganske sliten nå. Åtte uker igjen til termin, full jobb og deltidsstudier, husmor og sykepleier....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff da. Er det mulig å ha så uflaks da...! Siden du bare har 8 uker igjen til termin ville jeg aknskje prøvd å kutte ned på jobbingen hvis du føler deg sliten? Er selv sykepleier og vet hvor tungt det kan være i det yrket. Det er jo ingen som takker deg om du sliter deg ut de neste 5 ukene. Ta vare på deg selv, din mann og familien nå, slik at når den lille kommer så er dere kanskje bedre rustet til "strevet". Lykke til og håper dere begge blir og holder dere friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høyres jo heilt uverkeleg ut. Håpar du no er sjukemeldt og tek fullt ut hensyn til deg sjølv. Deltidsstudiane kan vente til ting roar seg og det er tryggare med tanke på helsa. Den kjem tross alt først!

 

God betring til både deg og mannen din! Og ta vare på deg sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, takk for hyggelige kommentarer. Ting har roet seg litt på jobb nå, så det ser ut til at jeg skal klare å jobbe hele veien inn til permisjon 13. juni. Jeg er ikke sykepleier (bare hjemme, he he), men lærer på videregående, så mye retting hjemme på kveldstid. I tillegg pendler jeg med bil en time hver vei til og fra jobb hver dag, så akkurat nå er det det som er mest slitsomt. Samboeren er på bedringens vei, så virker som om dette skal gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...