babyandme Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Tenkte å lage i rund form, og gjerne med natron og kulturmelk.. hadde tenkt å dele kaken i to og ha smørekrem inni og oppå kaka.. (smørekremen jeg ser for meg er lysebrun har samme utseende som den som er i tykke lefser) og at jeg kan bruke den samme kremen til å sprøyte med som pynt også i yillegg til annet pynt. Skal ha kaken med i konfirmasjon imorgen og trenger gode tips!! :-)
svanemamma Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 SJOKOLADEKRYDDERKAKE 3 kopper smeltet smør 9 kopper mel 6 kopper sukker 1/2 pk. kanel 6 ts natron 6 kopper kulturmelk Stekes ved 180 grader i ca 40 min FYLL: 1/2 kg smør 4 ss kakao 1/2 kg melis 3 ss kaffe Dette er egentlig til langpanne, men du kan ha den i rundform. Fyll passe mengde i rundforma, og hell evt resten over i en annen form. Håper du kan bruke denne oppskrifta. Lykke til!!!!!
svanemamma Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Glemte: mulig du må ha litt lengre steketid når du har den i rundform. Når du tror den er ferdig, stikk en kakestikke i den. Når det ikke henger igjen røre er den ferdig. Men ikke stikk for tidlig, da kan den fall ned på midten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå