Gå til innhold

Termin imorgen... men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Føler det ikke kommer til å skje noe på lenge ennå :o/

Gikk 17dager over sist (satt igang), og har på en måte følelsen av at kroppen min ikke kommer til å starte fødselen av seg selv denne gangen eller.. Huff, tror dette blir min siste, og har så lyst å oppleve det å føde "naturlig", uten å bli satt igang av noe kunstig.

Menmen, må vell bare smøre meg med tålmodighet..

Hadde bare passet så bra om hun hadde kommet nå ihelgen :/

Noen som har erfaring med å bli satt igang første gang, men hvor fødselen startet av seg selv med nr 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring selv siden jeg er førstegangs - men mamma ble igangsatt med meg 15 dager over termin, og begge småbrødrene mine kom på eget initiativ noen dager over termin bare :) Så det er da håp!

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for det :)

Godt å høre!

Lykke til videre du også :)

Skrevet

Om det hjelper eller er til noen trøst, kom min sistefødte veldig brått på... dvs, på overtid, men jeg trodde virkelig ikke at hun hadde planert om å komme av seg selv, da jeg ikke hadde NOEN tegn til at ting var på gang.. Hadde heller følelsen av at hun skulle BLI der:)

Og plutselig meldte hun sin ankomst likevel.

Håper du får gleden over en helt naturlig fødsel, jeg er positiv, og tror at nå som kroppen din har prøvd dette en gang før, vet den hva den skal gjøre denne gangen:)

Tvitvi til deg!!

Skrevet

Det var positiv lesning Mops7 :) Da er det kanskje håp for meg også da ;)

Jeg har som du hadde, følelsen av at hun kommer til å bli der inne.. Men har hatt endel kynnere og masse stikkninger siste dagene, så kan jo hende jeg er i ferd med å modnes. Håper det! Hadde vært så artig om det kunne startet av seg selv, og å få oppleve det.

Men tanken på at jeg plutselig skal få kjenne ei rie, eller at vannet plutselig går, er liksom så fjern... Mulig det er mest i hodet mitt det "ligger".. Kan jo være som du sier da. at kroppen faktisk ordner opp selv denne gangen, siden den har vært gjennom det før .. Krysser fingrene for det! =o)

God helg *klem*

Skrevet

Ååå vi er i akkurat samme situasjon! Termin i morgen jeg også, men har ikke helt troen på at kroppen klarer dette selv. Ble satt igang sist, 19 dager over termin. Ønsker ikke å bli satt igang denne gangen. Vil ha en naturlig fødsel!! ...Men så er det helligdagsbemanning på sykehuset i pinsa, og her på St.Olavs er de ikke akkurat overbemannet fra før...

Håper vi begge får oppleve en naturlig fødsel snart:-)

Skrevet

Vet ikke hvor aktive dere er el hvor stor mulighet dere har for å være det, men de sier jo at fødselen vanskeligere går igang visst man ikke er i så mye aktiviet. Kanskje gå noen ekstra turer el annen oppreist aktivitet, eks i vann for å få trykk nedover og modne livmortappen. Selvfølgelig ikke alle det hjelper på, men verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...