Gå til innhold

da ble det bunad på gutta mine :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer fra byen nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal mine to yngste ha også =o)

Snasne karer ;o)

Skrevet

jeg kaller det barneBUNAD.

Ikke alle som følger regler på alt :opp

Skrevet

Aldri forstått meg på bunadshysteriet,jeg.

En 17.mai kom en dame bort til farmora mi, som har Graffer.

Damen sier rett ut:

"Er de i familie med Graffer?"

"ehm...nei?"

"Da kan de jo heller ikke bruke Grafferdrakten!!"

Så gikk hun...haha

Synes det er hysteri. Totalt!

Jeg har Graffer, men jeg er i slekt med Adam og Eva, så derfor har jeg funnet ut at Grafferslekta må ha genene sine i mitt blod, et eller annet sted. Så det så.

Skrevet

bunadshysteri? ehh første gangen vi har kjøpt bunad til de nå..ja vi er hysteriske altså.

Vet ikke om det er festdrakt eller bunad. Den hvite fra Exit..Legger ut bilde i bloggen hvis noen vil se :)

Skrevet

Det er festdrakt.

Mange mener at de ikke kan kalle det bunad, det er vel derfor du får spm.

Skrevet

ok festdrakt da..er det så nøye ? hehe

Skrevet

De fra Exit er kjempefine:)

(og definert som festdrakt visstnok... Hehe)

Snuppa her i huset har også fått Exit sin:)

Gleder meg masse til å ta den på henne!

Skrevet

kjekt med de barne bunadene /festdraktene...

Mine har fått også, grønne har de i år..

Blir så fine så,,, :-)

Skrevet

HI, jeg kaller det hysteri å absolutt må si festdrakt framfor bunad, om man vil.

Skrevet

Guttongen min på snart 6 har ahtt det jeg kaller barnebunad i alle år. Fikk sin første til dåpen, men den var str 3 år. Da den var for liten kjøpte jeg en ny. Detter jo sånne som vel egentlig hetrer festdrakt da. Vi har altid kalt dette barnebunad.

I år skal han nok ha på dress. Da lillesøster ble født i fjor sommer ville han pynte seg da han skulle komme på besøk å se henne for første gang. ( på sykhuset) Så pappan stoppa på en klesbutikk og rev ut dress, lysblå skjorte og rosa stripete slips. Så skifta de i heisen på tur opp til føden. Ligger i 6 etasje, så de hadde nok tid.

Gjett om det var ei mamma som fikk tårer i øya da ho så gutten sin igjen.. Han var SÅ flott!!!! Og så stolt. Blir helt rørt nu igjen, bare ved tanken. Han har jo brukt dressen senere også. Til jul, på slektstreff og i dåpen. Og et par andre anledninger har det også blitt. Den passer ennå, det har vi sjekka,

Har ikke helt bestemt hva lillemor skal ha på seg. Håper jo eldstejenta sender oppover "bunaden" som lille barnebarn hadde p åseg i fjor 17 mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...