Gå til innhold

jeg er i sjokk...


StineMor_2007_

Anbefalte innlegg

Henriette lå på gulvet å lekte, å plutselig så sa hu MAMMA...

 

ehhh vet det er ubevist men fikk helt sjokk jeg...

 

fler som har opplevd det??

 

farmoren og tanten sa oxo til meg at hu hadde sagt HEI.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har min sagt leeenge: maama, maama, maama. og Hei og HÆ sånn kort, litt hva i alle dager, hæ. Og nei har hun sagt siden hun ble født. Næææi. Og det betyr nei!

 

Nå sier hun også bubu hvis hun er trøtt og må ligge for lenge uten oppmerksomhet. BUBUBU og dirrer med leppene sammen.

 

Tror ikke hun skjønner noe av dette, altså, kanskje dette er sånne lyder som har blitt de ordene de har blitt fordi det er naturlig å lage dem først.

 

Men jeg tar det selvsagt til inntekt for hennes høye IQ... hun er seks måneder + to uker gammel. Smart ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som om hun sier mamma, hei, nei (nene) o.l. men er nok bare litt tilfeldig /etterligning av våre lyder....

men det er veldig koselig, og man smelter litt ekstra når lille snuppa snur seg og sier "mamma" eller dadda (pappa) eller "hei" .. (iallefall høres det sånn ut i en mors ører =) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg smelter helt når det kommer en liten ubevisst mamamama :-) Da er resten av dagen helt toppers!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte innbiller seg visst litt av hvert, he he.....Hvis ungen kan prate siden h*n var født, ville jeg prøvd å tjene noen kroner på det, gitt! Her inne på dib er det visst mange vidunderbabyer, godt jeg har fornuften i orden og tar disse skrytedamene med en god klype salt;-) He he he...sagt "nei" siden fødselen....*riste på hodet*

 

Til HI: Min lille stolthet sa "mamma" for første gang i går, jeg VET at det bare er imitasjon av lyder, men det smelter et mammahjerte likevel;-D Moro når de begynner sånn smått å lage litt bokstavlyder! Altså, moro for oss da, er jo gammelt nytt for de i oktoberklubben som har babyer som har snakket i snart 8 måneder....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså dette var så klart og tydlig MAMMA, akkuratt som en 5 åring skulle sagt det.. men skjedde bare den gangen.. har ikke hørt hu har sagt det flere ganger..

 

derfor jeg reagerte på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym: det er nok ikke snakk om å "si ting" fra fødselen, men NÅ, de siste ukene/dagene.......

dessuten er det, som flere sier, etterligninger av våre lyder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har de siste dagene sagt mam ma ma mam... Det er jo ikke helt mamma men jeg smelter jo når hun sier det... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...