Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Datteren min sover sjelden mer enn 1/2-1 time i strekk på dagtid. Hun har natt mellom 20-21og 07-08, spiser 3 ganger iløpet av natten. Så sover hun 1/2-1 time ca kl 10, 13 og kl 17. Kan innimellom sove lengre perioder hvis vi triller eller bærer henne, men legger vi henne ned våkner hun med en gang. Virker som hun blir overtrøtt noen ganger og ikke finner roen. Er det vanlig at de ikke sover lengre perioder? Evt hvordan få henne til å sove litt lengre i gangen? Noen som vet??
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Tuppa mi sov lite på dagen en periode hun også. Vet ikke hva du kan gjøre jeg men for oss så funket det å legge henne ut i vognen sin, til omtrent samme tid hver dag. Hun er 15 uker, har faktisk bare en dupp om dagen, men den er lang da. legger henne ut i vogna sånn i halv elleve, halv tolv tiden. Da sover hun en 3-4 timer. Legger seg syv om kvelden å sover til seks på mårran. Hun vil ikke sove andre plasser enn ute i vogna si på dagen, det er friskt å godt ute, de sover gjerne bedre ute i frisk luft, også er det kjempe bra! Lurt å la de ligge på samme plass hver dag, sånn som jenta mi, hun skjønner at ute i vogna betyr SOVE. Jenta di sover godt å lenge på natten høres det ut som så det er ikke sikkert hun trenger å sove så mye på dagen. Babyer er svært forskjellige, noen sover mye, andre sover lite. Jeg trodde at små babyer sov hele tiden jeg, men så jo det når jeg fikk baby selv at det gjør de ikke!=)
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Jenta mi er også 10 uker, og hennes dupper er også på 30 min hvis hun ikke trilles. Så hun har som regel en 30 min dupp inne om formiddagen, så er vi ute midt på dagen og da er det lengre lurer. Av og til en på 3 timer eller to på to timer, ikke helt noe rutine, og det spørs jo hva vi gjør på. På ettermiddag/kveld blir det også lurer på 30 min. Av og til sovner hun helt fint av seg selv, av og til må hun ha hjelp ved trilling/bilkjøring ... Sovner for natten ca 21 og sover til 6-7 med 1-2 amminger.
anne* Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Samme her - jenta mi er 9 uker og sover ganske likt som din gjør. I det siste har hun begynt å spise bare en gang om natta, men sovinga på dagen er ellers likt som før. Sover en halvtime til en time mellom ammingene, noen gnger er hun våken mellom noen amminger også. Når vi triller sover hun lengre, men jeg ser at hun er våken innimellom når vi triller også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå