Gjest Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Var og handlet i dag. Jenta mi på 5år gikk inn igjen da jeg sto ved kassen og pakket varene. Så går hun forbi kassen og skal til og gå ut da jeg spør hva hun har bak ryggen. Ingenting svarer hun, men det viser seg at hun hadde tatt med seg en pk tyggis :-/ Fikk henne til og gå rett tilbake med tyggisen. Hun gikk tilbake med prøvde seg enda engang til før hun ga seg. Jeg forklarte henne at dette var tyveri og at hvis hun gjorde slik ville butikk damen ringe politiet og at tyver havnet i fengsel. Hva hadde dere gjort hvis dere hadde vært meg?
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Samme som deg, antageligvis. Jeg hadde også bedt hun om å si unnskyld til den ansatte. Min datter er veldig opptatt av det og "stæle" om dagen, og jeg prøver og forklare hva forskjellen er. Altså, Stjele en bit av sjokoladen min, vs det og stjele i butikk. Kan hende hun forstår, en dag... hehe. Hun er baer 3.5 da
tjukka med spire i magen Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 å huff, vet ikke hva jeg ville gjort , men det høres jo ut som du håndterte situasjonen bra.............. men det må jo slåes hardt ned på for sånt kan man ikke ha no av....... må vel bare forklare at sånt er helt uakseptabelt............ huff......
pøber´n & je Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Hadde også krevd at hun skulle gå til kassen og si unnskyld. Han her tok med seg noen leker fra bhg et par ganger, men ga seg fort da han måtte levere de igjen dagen etter og be om unnskyldning
Dotten Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Tror du gjorde helt rett jeg. I og med at hun prøvde å skjule det for deg, så skjønte og vet hun at dette er galt!!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Har jobbet i lekebutikk og der fikk vi stadig angrende barn og flaue foreldre innom. Ofte var det noen som hadde tatt med seg en leke for mye hjem. Foreldrene kom til oss så barna kunne si unnskyld og jeg pleide å si: "Så flink du er som kommer tilbake med denne. Du vet det man må betale for å kunne ta med seg en leke hjem." Stort sett så vet alle barn dette når de har blitt 3-4 år, forutsatt at foreldrene alltid har betalt da! Dersom barna var større så kunne jeg selvfølgelig være litt krassere, men jeg synes det var viktig at hendelsen ikke skulle bli for skummel. Dersom dette skjer igjen så kan du jo ta med deg datteren din til en ansatt i butikken (velg en som ser ut som den kommer til å takle situasjonen best) og si at hun må si unnskyld og gi fra seg varen. Også er det viktig å snakke om dette når man kommer hjem etterpå!
Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Hadde bare gitt henne ei skikkelig lekse. Ikke involvert politi iallefall. Jenta mi,som er 16 år, stjal en kartong sigaretter på en butikk engang. Men hun satt i sportsvogn, og jeg så det ikke før vi kom til postkontoret....da ser jeg under vognposen, at hun fikler med en pakke røyk, og der var det jammen en hel kartong!! Jeg gikk fort tilbake og beklaget min lille tyv ;o) Hun stjal den mens jeg sto i køen i kassen...uff.. Hun var vel rundt 1,5 år gammel. Har ikke hatt problemer med sånt etterpå.hehe
Tieran Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Jeg syntes du gjorde det helt riktig:) Men ville nok også at datteren min skulle ha sagt unskyld. Jeg var på handletur på et senter en gang med datteren min som da var rundt 1-1,5 år. Da vi var ferdig i butikken gikk jeg ut av den og skulle til å begynne å pakke datteren min ordentlig inn siden vi skulle helt ut. Da får jeg se at det ligger en pakke med barnebestikk i vognen, går da rett inn igjen og legger pakken på disken og sier at "Beklager, vi fikk vist med oss denne også". "Jaha!!", sier da denne damen ganske så surt tilbake, og titter strengt på meg...Jeg ble så paff! Trodde hun at jeg stjal pakken for så å angre meg etter at jeg hadde kommet ut av butikken? Den syntes jeg var så unødvendig!
Gjest -<<- Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Tror jeg hadde forlangt at hun leverte tingen til en ansatt og beklaget. Å forklare om tyveri og konsekvenser er selvsagt, men det er jo ikke sant at hun ville havnet i fengsel for å stjele en pakke tyggis på butikken. Synes generelt det er greit å unngå å lyve til dem.
☆Anonymia☆ Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 hadde gjort det samme som deg..men ta det med ro,hun blir nok ikke noen bankraner når hun blir voksen..alle barn nesten gjør sånt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå