Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før den virka?

Har vært veldig dårlig i 4 dager og fikk vaksina i dag.

Håper inderlig på rask bedring......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette noe nytt? Gis det subcutant eller intramuskulært? Bivirkninger?

Trodde allergi vaksine var slik at man måtte få flere sprøyter med jevne mellomrom over flere år, før man kan si at man er ferdig vaksinert mot aktuelt allergen. Og dette vaksineprogrammet gis intramuskulært, så vidt jeg har forstått. Er derfor jeg ikke har tatt det ennå, fordi jeg synes intramuskulære er så forferdelig vonde, i tillegg til at jeg også har litt sprøyteskrekk. Så inntil videre har jeg valgt å måtte ty til mine daglige doser med allergimedisiner peroralt, samt nesespray. For en ting er én intramuskulær sprøyte, noe helt annet er å klare å lide seg gjennom mange.....

Derfor nysgjerrig - hva er dette for noen vaksine?

Skrevet

Det er en kortisonsprøyte som ble satt i hofta mi.

Ikke vondt i det hele tatt, men jeg bryr meg ikke noe om sprøyter da.

Tror den skal virke 2-3 uker.

Jeg trenger mest sannsynlig kun den ene da det er bjørkepollen jeg blir syk av.

Kjenner ikke til event. bivirkninger.

Skrevet

Åja. Siden den ble satt i hofta di, som du sier, så er det sikkert intramuskulær sprøyte du har fått, og det er de jeg ikke er særlig begeistret for.....Er dessuten ikke særlig begeistret for kortison heller, så da.......

Skrevet

Er det noe negativt med kortison?

Jaja, jeg var såå desperat etter hjelp nå så hadde tatt i mot hva som helst( NESTEN da...hehe..).

Skrevet

Jeg bruker å ta denne hver vår, men tar den før plagene kommer da så veit ikke hvor lang tid det tar før den virker når du har kjent plager allerede. Men jeg er virkelig fornøyd med denne! Trenger nesten ikke bruke daglige medisiner når jeg har tatt den.

Skrevet

Det er to forskjellige ting !

Det ene er ett pröveprosjekt hvor man får spröyte hver 3 eller er det 4 uke over noen år - det er kunn i Oslo de utförer dette prosjektete (niesen min flyr til Oslo hver 3 -4 uke for å få spröyten )

Så er det den gode gamle kortison spröyten de setter i skinka/hoften (au au au - jeg er pingle)

Jeg har ikke tatt spröyte i år for allergi legen min anbefalte piller, spray og full pakke med det i år da spröyten er ikke så lur over flere år (har värt allergiker i 23 år)

Skrevet

mamma-til-me

Ok, det prøveprosjektet har jeg aldri hørt om :)

Jeg har også vært allergiker i 23-24 år, og har prøvd det meste...

Har brukt medisiner nå siden febr./mars, men til lite hjelp...

Skrevet

vaksina virket i løpe av timer, men du bør ta den i forkant dvs. før du merker at du blir dårlig, da er effekten best.

og ja, jeg har fått min første dose i år, og må nok ha påfyll om 2-3 uker.

Skrevet

Ok, jeg har lært; skal ikke vente så lenge til neste år ;)

Men selv om jeg allerede er dårlig, så håper jeg på lindring ihvertfall..

Skrevet

Alba 34 om du har fått kortison spröyte för - dvs alle årene du har värt allergiker börr du bytte lege............ kortison er skadelig i det lange löp så om du kan ha andre alternativ :o/

(men hör med lege ikke meg :o))

Skrevet

Neinei, har bare fått sprøyten en gang før, så lite "misbruk" her :o)

Det beste er jo å klare seg uten, men nå har det vært ekstremt for min del..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...