Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #26 Skrevet 9. mai 2008 Alle har sin fars etternavn. Aldri tvilt på det,engang. Jeg har mannen min sitt etternavn.
SaDa Skrevet 9. mai 2008 #27 Skrevet 9. mai 2008 De har pappaens etternavn. Det blir snart mitt også siden vi gifter oss 30 august
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #29 Skrevet 9. mai 2008 De har hans som etternavn og mitt som mellom navn :-)
Scorpiogi Skrevet 9. mai 2008 #30 Skrevet 9. mai 2008 Bare hans etternavn. Vi er gift nå og jeg og har byttet. Vi begge hadde såpass spesielle navn at å kombinere var uaktuellt. Jeg ville at hele familien skulle hete det samme. storebroren har også bare farens etternavn(min stesønn) så vi ble en familie i navnet også...
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #31 Skrevet 9. mai 2008 Min har mitt etternavn som mellomnavn og hans etternavn som hoved etternavn....
meg & to små vampyrer Skrevet 9. mai 2008 #32 Skrevet 9. mai 2008 Mitt som siste etternavn og hans som mellomnavn.
unnl Skrevet 9. mai 2008 #33 Skrevet 9. mai 2008 Hun har sitt eget etternavn, ingen annen som har det samme: hun har nemlig mitt og pappans etternavn med et bindestrek mellom:) Det er vel ikke praktisk mulig å ha to etternavn, er det? Blir ikke det ene mellomnavn da? (det var et spørsmål, ikke kritikk;)) Jeg ville nemlig ikke at hun skulle ha mitt etternavn bare som mellomnavn, for da forsvinner det fort, eller det blir bare enforbokstaven i det navnet som blir brukt...
hit og dit Skrevet 9. mai 2008 #34 Skrevet 9. mai 2008 Mitt. Jobber med å få sambo til å ta mitt og, om me skulle komme til å gifte oss. Er veldig glad i etternavnet mitt, og har ei tilhøyrande fin slektshistorie.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 9. mai 2008 #35 Skrevet 9. mai 2008 Begegs sitt, mitt som mellomnanv og hans som etternavn
Topia Skrevet 9. mai 2008 #37 Skrevet 9. mai 2008 Mitt. Da vi flytta inn i ei blokkleilighet sto det masse forskjellige navn på ei av postkassene. Jeg trodde det var et bofelleskap, men det viste seg at det var ei mamma med barn med forskjellige fedre. Ikke noe galt i det, men da bestemte jeg meg for at mine skulle hete det samme som meg. Vi har ingen planer om å gå fra hverandre altså, men.....
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. mai 2008 #38 Skrevet 9. mai 2008 Han har kun ett etternavn; vårt.
M by M Skrevet 9. mai 2008 #39 Skrevet 9. mai 2008 Begge. Mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Stakkars ungen blir nødt til å stave begge navnene sine når hun blir stor. Mitt inneholder "ch" og hans "th", men det er fint med begges navn syns jeg. Nå skal jeg ha barn med en annen enn faren til første, og nummer to får også begges navn. Her er også begge navnene slik at de må staves hele tiden... men men..Fine er de! :-)
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 9. mai 2008 #41 Skrevet 9. mai 2008 Begge Mitt som mellomnavn og hans som skikkelig etternavn...:-) Om vi for en gutt så for han bare pappaen sitt
lille krapyl=) Skrevet 9. mai 2008 #42 Skrevet 9. mai 2008 Datteren vår har både mitt og hans etternavn. Det skrives med bindestrek, så vi bruker begge.
mamma&urokråka Skrevet 9. mai 2008 #43 Skrevet 9. mai 2008 Hans.. og det får jeg snart også håper jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå