Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 hei! jeg lurer på hvordan dere kler på unga deres nå?? jeg bor i eidsvoll og her er det sykt varmt nå... jeg har ei venninne som kler på sønnen sin på 6 mnd med strømpeb. sokker, body, genser, bukse(tykk) og uttapå jakke... jeg syns det er sykt jeg har på jenta mi body og strømpebukse og tynn bukse og jakke, likevel er jeg redd hu blir for varm... hva gjør dere a???
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har en datter på 10 uker. Jeg kler på henne body, bukser og sokker. Hvis det blåser får hun en tynn jakke på. I vognen ligger hun med et teppe over seg. For henne er dette akkuratt passe.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 jeg pleier å kle ungen min sånn jeg: shorts, tskjorte, sokker, solhatt og sandaler dersom det er veldig varmt og vindstille og vi leker på verandaen eller i hagen. sånn som i dag;) pluss solkrem såklart;)(kler på han mer og mer etterhvert som jeg kjenner han blir kjølig på kroppen) lue, tynn genser(ev. body)tynn bukse og sokker dersom det er varmt men blåser litt og vi skal ut. foret bukse, langermet body, jakke, sokker og kanskje tøfler/sko og lue dersom det er forholdsvis varmt men blåser surt og kaldt. er det ordentlig kjølig ute og vi skal ut så har jeg på han foret bukse, sokker, tøfler, body, genser, jakke og lue. strømpebukse har jeg slutta med sønnen min er egnetlig veldig varm. han svetter oppover og er helt klam etter å ha sovet i vogna i skyggen. har er tynnkledd med teppe over når han sover i vogna.
*Smiley* Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Mini har sovet i vogna i kortermet idag.Med tynn bukse og sokker;)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Herregud....har du spurt hvorfor venninna de kler babyen sin som det skulle vært februar og kaldt??? Har hun en ekstrem klad baby?? Det er jo rett og slett helt sykt mye klær i denne varmen.... stakkars liten. Til sammenligning så har min 7 mnd gutt hatt på tynn sommerbukse, langermet body og solhatt idag. Nakne tær...og han ligger på teppe i skyggen og er mer enn varm nok. Får fysisk vondt inni meg når jeg hører om babyer som den til venninna di....stakar..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Stakar liten... Det er jo alt for mye klær, selv om det er en kald baby!!! Mini har hatt på seg kortarmet body, tynn bukse og sokker. Og tynn lue hvis det blåser litt. Oppi vogna har hn et lite teppe over seg, og fremdeles er han glovarm når jeg tar han opp!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 hva med å la folk gjøre som de selv vil?? Min hadde på seg strømpebukse, bukse, body og ullgenser idag - hadde sett på det som utrolig frekt om noen hadde snakket til meg .
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 jeg har prøvd og si det men men hu gjør som hu vil... jeg hadde vært livredd at jenta mi sku blitt oveoppheta men:\
Labambie Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 I dag har tuppa mi liggi endel i bare bleia å sprella! Ellers har hun bare hatt på seg en tynn kjole/body....
mamma-1977 Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Er sikker på at de som kler på babyene sine mye nå som det er så varmt, er de samme som på død og liv skal ha vinduet på barnerommet oppe hele natten selv om det er -10, siden de tror at babyene dør om de ikke ligger i frisk luft om natten... Må si det er utrolig mange morsomme innlegg her inne, folk legger seg opp i det utroligste... Jeg så faktisk noen som hadde voksi-pose til barnet sitt i Oslo idag. Sikkert voksi med sommerdyne, men HALLO!!! Hilsen mor som: -lar barnet sitt sove med vinduet igjen (uff jeg er en dårlig mamma). -lar barnet få sol på seg (hvordan skal man unngå det på en halvt år gamme krabat??) -smører barnet mitt med solkrem. uff igjen. -lar barnet ligge mye alene på matte på gulvet, slik at jeg får gjort andre ting (stakkars baby, han får nok et fælt liv). -bruker ikke ull-tøy om sommeren (ville jo aldri gjort det selv, så hvorfor kle på barnet mitt det?) -ammer akkurat passe lenge og har respekt for de som ikke kan/vil amme (ja ja ja..) -er kjempe-fan av engangsbleier. *peker nese til tøybleieprodusentene* -synes bæresjal er noe skikkelig 68'er aktig, og kan ikke forstå hva som er så praktisk med å ha babyen hengendes på kroppen hele tiden. -Tar meg et glass rødvin i helgene i denne spebarnsperioden, lillegutt skal jo ikke ha mat før 7 timer etter tømt glass... Puh puh. Det var en utblåsning sikkert på feil plass, men så utrolig godt. Ler jo ganske godt av alle de merkelige diskusjonene herinne da ) Hilsen mamma som er super-fornøyd med dagens tilværelse og har en sprudlende og blid gutt som helt sikkert blir flott når han vokser opp. Har også en datter som er like blid som dagen er lang ) Hurra for livet!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #12 Skrevet 9. mai 2008 Det var faktisk et veldig oppegående svar! Støtter det meste du skriver, bortsett fra starten.....synes heller ikke man skal bry seg om hva andre har på ungene sine. Greit nok at man skal si fra om noen lar ungene sitte igjen alene i en varm bil... men å si fra at noen har på mer klær enn man selv har valgt til sin egen unge er frekt i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #13 Skrevet 9. mai 2008 Enig i det meste jeg også,bortsett fra det med å ha vinduet åpent.. Dette fordi jeg er livredd for krybbedød. Men klart,er man ikke det så er det sikkert kjekt å ha vinduet igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå